Piața auto din România: ce performanță au obținut mașinile electrice
Vehiculele electrice noi din România au reușit să stabilească un nou record în acest an.
Cu alte cuvinte, modelele electrice au trecut de pragul de 11% în acest an, după ce în luna octombrie s-a înregistrat o nouă depășire a cotei de 10%. Cele mai multe modele s-au vândut în perioada martie – aprilie.
Înmatriculările de autoturisme electrice (inclusiv mașinile plug-in hybrid) s-au ridicat în luna octombrie la 1.096 de unități, un număr mai mic comparativ cu ultimele patru luni anterioare, dar se situează la limita mediei lunare din acest an, potrivit cifrelor oficiale.
Practic, au fost înmatriculate 11.645 autoturisme electrice în aproape 10 luni, ceea ce menține ridicată ponderea acestor vehicule în totalul vânzărilor, la 11,1%.
Cota de piață de 20,8% este obținută în momentul în care sunt combinate cifrele vehiculelor hibrid, care au înregistrat un volum de 1018 unități și vehiculelor electrice.
Motoarele clasice sunt încă în fața celor electrice
Benzina rămâne liderul motorizărilor, cu 65,1% din piața de automobile, cu un volum total înregistrat în acest an de 68.158 unități, după ce în octombrie numărul acestui tip de propulsie s-a ridicat la 6.741 unități, de circa șase ori mai multe decât cele electrice sau cele hibrid.
Povestea se schimbă când vorbim de motoarele diesel.
Acestea continuă să piardă teren, iar cota lor de piață a ajuns la un minim istoric în acest an, cu 14,1% pondere după zece luni, respectiv un volum de 14.737 unități înmatriculate de la începutul anului.
Mai mult, electricele aproape că au egalat motoarele diesel în acest an. Înmatriculările de automobile electrice au crescut în acest an cu 142,4% față de anul anterior, în timp ce mașinile cu motoare diesel au scăzut cu -24,8%.
Cu alte cuvinte, e posibil ca în anul care urmează să vedem o nouă premieră, iar motoarele diesel să fie depășite de către cele electrice.
Cele mai vândute mărci electrice în România au fost în acest an Dacia, Tesla, Volkswagen și Hyundai.