14 nov. 2022 | 19:25

Fanii Volvo au motive de bucurie: care este planul producătorului suedez

AUTO
Share
Fanii Volvo au motive de bucurie: care este planul producătorului suedez

Producătorul auto intenționează să lanseze un nou EV anual în următorii cinci ani.

O cheie pentru a ajuta vehiculele electrice Volvo Cars să atingă paritatea prețurilor cu modelele comparabile cu combustie va fi un SUV mic accesibil, pe care producătorul auto intenționează să îl dezvăluie în 2023.

Volvo a arătat o imagine teaser a vehiculului la sfârșitul introducerii noului SUV electric mare emblematic EX90.

Vehiculul electric va fi o „mașină de oraș destinată unui grup demografic mai tânăr care se poate abona la ea și se poate transforma în primul lor Volvo”, a declarat directorul general Jim Rowan pentru Automotive News Europe.

„Dacă îi putem primi ca proprietari Volvo pentru prima dată, atunci putem încerca să-i menținem ca clienți”, deoarece se căsătoresc și își întemeiază familii și au nevoie de vehicule mai mari, cum ar fi EX90, a spus Rowan. Dar SUV-ul emblematic nu este o opțiune pentru proprietarii de mașini pentru prima dată, cu prețuri de pornire în intervalul de 100.000 de euro.

Următorul EV al Volvo este, de asemenea, gata să fie un factor cheie pentru ca producătorul de automobile să atingă obiectivul de a vinde 600.000 de vehicule alimentate cu baterii până în 2025, în creștere de la aproximativ 40.500 până în 10 luni ale acestui an.

Volvo a avut succes recent, trecând în segmentele inferioare. XC40 a devenit cel de-al doilea vânzător al său la nivel global în 2019, la doi ani de la debut, oferind mărcii impulsul de care avea nevoie pentru a atinge cel mai mare total de vânzări la nivel mondial în acel an, la 705.452. Astăzi, XC40 reprezintă 26% din volumul mărcii la nivel mondial.

Reducerea costurilor

Alături de banii pe care îi va economisi prin partajarea unei platforme, Volvo a indicat că se uită la chimiile bateriilor mai puțin costisitoare decât ionul de litiu folosit în EX90, numind fosfatul de fier litiu (LFP) drept candidat.

Rowan a spus că alți factori care ar trebui să contribuie la scăderea costurilor vehiculelor electrice sunt densitatea îmbunătățită a energiei, viteze mai mari de încărcare „și adăugarea de LFP pe anumite mașini”.

Furnizorul de celule Volvo CATL a avut deja succes făcând pachetele LFP mai accesibile.

O demontare recentă a pachetului LFP al companiei chineze, utilizat în versiunile Tesla Model 3 construite de Shanghai, supravegheată de analiștii băncii UBS, a dezvăluit că soluția CATL a fost liderul global în accesibilitate, la 131 USD per kilowatt oră.

Volvo a declarat în cadrul prezentărilor de la Stockholm, în cadrul Zilei Piețelor de Capital, că își propune să reducă prețurile bateriei la mai puțin de 100 USD per kWh până în 2025-2026.

„Trebuie să obținem o paritate de preț între BEV (vehicul electric cu baterie) și ICE (motoare cu ardere internă) cât mai repede posibil”, a spus Rowan. „Credem că vom ajunge acolo până la jumătatea deceniului, în jurul anului 2025”.

Micul SUV, care a fost denumit inițial XC20, este acum așteptat să fie numit EX30. Acest lucru este în concordanță cu o schimbare de nomenclatură care a coincis cu sosirea lui EX90, cu E pentru electric și X pentru crossover.

Micul SUV se va alătura primului EV Volvo, versiunea alimentată cu baterii a XC40, crossover-ului compact C40 și EX90. Volvo plănuiește să continue debutul anual al unui nou vehicul electric în următorii patru până la cinci ani, a spus Rowan.