Dacia ”schimbă placa” la Mioveni: noul tip de mașini care se vor face în România, de când
O companie în care Renault s-a asociat cu un Geely, care deține și producătorul suedez de autoturisme Volvo, va prelua controlul asupra unei părți din uzina Dacia.
Aproape 3000 de oameni lucrează acum în secțiile respective. Marca Dacia va rămâne în grupul Renault și urmează să producă și vehicule din clasa C, mai mari de cele pe care le fabrică acum.
Mai multe secții ale uzinei Dacia, unde acum lucrează 2.700 de români, urmează să fie preluate de nouă companie în care grupul Renault și chinezii de la Geely își vor împărți în mod egal acțiunile.
Acestea produc, printre altele, cutii de viteză și componente folosite la construcția vehiculelor românești și străine ale mărcii franceze.
Compania cu acționari asiatici și francezi se va ocupa în viitor doar de producția de sisteme de propulsie termice și hibride.
„Va proiectă, va dezvolta, va produce și va vinde toate componentele principale și sistemele de ultimă generație. Oferim un viitor tehnologiei noastre”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Dacia devine client al noii companii
Oficialii Renault au anunțat că intenționează să dezvolte și mai mult marca românească și că aceasta va începe să producă și autoturisme mai mari decât cele pe care le asamblează acum.
„Dacia va intra cu îndrăzneală pe segmentul C, unde marjele sunt de cel puțin două ori mai mari decât sunt astăzi. Acest lucru îi va oferi Daciei șansa să își dubleze creșterile de 15 miliarde la 30 de miliarde în zonă geografică actuală și să crească profitul pe unitate cu 50%”, a continuat de Meo.
„Segmentul C va reprezenta 40% din vânzările Dacia până în 2030”, a adăugat Thierry Pieton, CFO Renault Group.
Asocierea grupului Renault cu chinezii de la Geely, care dețin și marca Volvo, a fost făcută în contextul în care francezii au anunțat și crearea unei divizii separate dedicată dezvoltării, producției și vânzării de vehicule electrice – cu sediul în Franța.