27 oct. 2022 | 08:25

Opel nu doarme: modelul pregătit de constructorul german

ACTUALITATE
Opel nu doarme: modelul pregătit de constructorul german

Producătorii de automobile împing din ce în ce mai multe modele în segmentul SUV-urilor compacte, deoarece pare a fi acordul de pace perfect între „distracție” și „familie” în gama de alegere a consumatorilor de automobile.

Opel, marca germană sub Stellantis, a anunțat lansarea submărcii GSe pentru automobilele lor dinamice, iar acum lărgește spectrul nou înființat. Astăzi introduc modelul Opel Grandland GSe. Nicio dată specifică de lansare nu este dezvăluită în comunicatul de presă.

Nemții preferă să arunce o mică umbră de imprecizie pentru a stârni anticiparea: „un SUV de performanță va avea premiera în curând în popularul segment C”.

Ceea ce ne oferă, totuși, este un videoclip teaser și o privire asupra unora dintre specificațiile și performanța vehiculului lor utilitar sport compact. Un motor turbo pe benzină și două motoare electrice – câte unul pe fiecare axă – își combină puterea pentru un total de 221 kW (296 CP/300 CP) fără a divulga puterea fiecărei unități de putere.

Totuși, mașina este un hibrid plug-in, ceea ce înseamnă conducere electrică până la capăt – atâta timp cât bateria ține pasul cu cerințele șoferului. Potrivit producătorului german, tracțiunea integrală electrică permanentă ar trebui să ofere tracțiune optimă și accelerație de vârf din segmentul său: 6,1 secunde pentru 0-100 km/h.

Am menționat că modul de conducere electrică este utilizat în primul rând, cu excepția cazului în care intrările șoferului necesită toată puterea de foc a mașinii. Prin urmare, viteza maximă complet electrică este de 135 km/h, dar mașina poate atinge 235 km/h atunci când motorul cu ardere internă este folosit pentru a ajuta Grandland GSe la statutul său „dinamic”.

Un model dinamic

„Noul Opel Grandland GSe este excepțional de dinamic, capabil și elegant. Suntem încrezători că va atrage clienții care doresc electrificare de la SUV-ul lor și o conducere sportivă”, spune CEO-ul Opel, Florian Huettl.

Deoarece este un hibrid alimentat cu priză, consumul de combustibil este estimat a fi foarte scăzut, cu 1,3 l/100 km făcând o impresie destul de mare asupra intervalelor de vizită la pompa de benzină. Este, de asemenea, ecologic, cu un scor de emisii de CO2 de 31-29 g/km.

Motorul singur nu este responsabil pentru sportivitatea unei mașini, deoarece calitatea călătoriei depinde de modul în care vehiculul poate folosi cel mai bine grupul de propulsie. Acesta este locul în care suspensia își dovedește valoarea, iar Opel Grandland GSe pune 221 kW peste barele McPherson din față și o punte multi-link în spate.

Tehnologia de amortizare selectivă a frecvenței – prezentă și pe modelele Astra GSe și Astra Sports Tourer GSe introduse anterior – „permite diferite caracteristici de amortizare pentru manevrabilitate față de confort”. În consecință, Grandland GSe răspunde mai bine la comenzile șoferului și menține stabilitatea la viteză mare, viraje sau frânare. Jantele din aliaj de 19 inch sunt o referință subtilă la conceptul Opel Manta GSe care a introdus filozofia GSe în lumea auto.