Șeful Stellantis trage un semnal de alarmă: de ce nu ar trebui lansat Euro 7
Standardele UE de emisii Euro 7 îi obligă pe producătorii de automobile europeni să facă motoarele cu ardere mai curate, chiar dacă tehnologia este eliminată treptat, a spus Tavares.
Incertitudinea cu privire la viitorul reglementărilor europene privind emisiile auto oferă concurenților chinezi un avantaj suplimentar, a spus CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.
Stellantis a spus că standardele UE Euro 7, care înăspresc limitele de emisii ale autovehiculelor pentru poluanți, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon, începând cu 2025, reprezintă o „deviere de la obiectivul major al electrificării”.
„Nu cred că Europa are nevoie de Euro 7… aceasta va devia o parte din puterea noastră de cercetare și dezvoltare către ceva de care nu avem nevoie, în timp ce concurenții noștri chinezi intră pe piață cu tehnologia unică a vehiculelor electrice cu baterie”, a spus Tavares.
„De ce ne folosim resursele pentru o tehnologie pe care vrem să o interzicem? Nu este de bun simț”, a spus Tavares, la conferința Automobilwoche de la Berlin.
Euro 7 a apărut prea târziu
Tavares a cerut o diminuare a interdicției europene privind mașinile care emit combustibili fosili din 2035 în timpul Salonului auto de la Paris la începutul acestei luni, avertizând că vor apărea tulburări sociale dacă mașinile cu motor cu combustie ar fi interzise înainte de a fi disponibile vehicule electrice la prețuri accesibile.
Vorbind la conferința Automobilwoche, Tavares a prezis că mașinile electrice cu baterii la prețuri accesibile mai sunt încă cinci până la șase ani.
Întrebat care consideră compania ca fiind cea mai mare provocare în anul viitor, el a subliniat riscul de a rămâne în urmă față de chinezi ca fiind problema majoră pentru producătorii de automobile occidentali, în privința oricărei preocupări unice precum semiconductori sau energie.
„Dacă există un lucru de care să ne fie teamă, este declinul lumii occidentale. Trebuie să lucrăm mai eficient pentru a-i învinge pe chinezi nu numai la tehnologie, ci și la calitate, preț, servicii… aceasta este problema din fața noastră”, a spus el.