Half-life 2 în VR: cum poți să intri în pielea lui Gordon Freeman
Half-Life 2: VR Mod poate fi descărcat gratuit atâta timp cât ai și jocul originalul.
Valve ne-a arătat cum ar putea arăta lumea Half-Life printr-o cască VR cu Half-Life: Alyx. Acum niște modderi harnici sunt gata să ne arate și mai multe. Half-Life 2: VR Mod a intrat astăzi în versiunea beta deschisă și acum poate fi jucat gratuit pe Steam, așa că spune-i lui Gordon Freeman să-și scoată ochelarii și să-și lege computerul la față.
În modul, care este compatibil cu Valve Index, HTC Vive și Oculus Rift, poți juca Half-Life 2 de la început până la sfârșit în VR. Este o versiune beta, așa că modul nu este 100% complet și este posibil să întâmpini erori, dar dacă ai o cască, nu mă pot gândi la niciun motiv pentru care nu vrea să sari în pielea lui Gordon Freeman.
S-ar putea să ai nevoie de un stomac de fier, totuși. În timp ce modul acceptă VR la scară completă, opțiunile de locomoție nu includ teleportarea, sistemul de mișcare asemănător clipirii pe care îl vei găsi în majoritatea jocurilor VR (inclusiv Alyx) care ajută adesea jucătorii care suferă de rău de mișcare.
Un mod excelent
„Datorită motorului fizic mereu prezent al HL2, este incredibil de greu să preveniți orice posibilă locomoție indusă asupra jucătorului și, prin urmare, nu este încă clar dacă teleportarea poate fi implementată într-un mod semnificativ”, spun modderii. „Încă cercetăm, dar nu putem face nicio promisiune”.
Și sigur îți amintești că Half-Life 2 are câteva secvențe lungi care implică vehicule, deoarece Freeman petrece mai întâi câteva ore conducând un hidroavion prin canalele orașului 17, apoi conduce o mașină scout de-a lungul coastei până la Nova Prospekt.
Cu toate acestea, dezvoltatorii modului au muncit din greu pentru a reduce efectele negative ale condusului în VR. „Am făcut tot posibilul pentru a netezi vederea în timpul acestor plimbări pentru a minimiza răul de mișcare”, spun ei. „Chiar și așa, cursele necesită încă picioare puternice VR. Pentru jucătorii care se confruntă cu asta, intenționăm să oferim o opțiune de a comuta cursele cu vehiculul la o vizualizare 2D proiectată. Deși nu este o experiență la fel de imersivă, ar trebui să permită tuturor pentru a trece peste plimbări.”
În ciuda lipsei de locomoție de teleportare, modul are atât rotire lină, cât și rapidă, comenzi personalizabile, suport complet pentru jucătorii stângaci și o vizor laser pentru arme pentru a face țintirea mai ușoară. Și pentru a-ți aprinde lanterna, tot ce trebuie să faci este să-ți atingi capul, ceea ce este la îndemână. Desigur, jocul din 2004 nu va arăta nici pe departe la fel de frumos ca Half-Life: Alyx din 2020, dar ideea de a-ți întinde gâtul pentru a privi cetatea din City 17 este destul de convingător.