Renault s-a decis: cine cumpără divizia de motoare termice a producătorului francez
Gigantul petrolier saudit Aramco ar putea lua o acțiune în viitoarea unitate de motoare cu ardere internă a Grupului Renault, a informat un ziar francez.
Renault explorează un parteneriat între Geely și o companie petrolieră nespecificată pentru a lua pachetul majoritar al unității.
Cotidianul francez Le Monde a raportat că Aramco ar fi compania petrolieră, citând surse anonime. Le Monde a spus că guvernul francez, care deține un pachet de 12% din capitalul Renault, a fost la curent cu discuțiile cu Aramco.
Renault a declarat la începutul acestui an că explorează modalități de a-și împărți activitățile de vehicule electrice și de ardere internă, fie ca parteneriate cu alte companii, fie cu companii listate separat, pentru a ajuta la finanțarea tranziției către electrificare.
Fiecare unitate ar avea aproximativ 10.000 de muncitori, a spus CEO-ul grupului, Luca de Meo. Detaliile sunt de așteptat să fie anunțate la o zi a pieței de capital din această toamnă.
Alți producători de automobile – inclusiv Ford, Geely și Mahindra – au în vedere astfel de idei, căutând să atragă tipul de capital care a ajutat-o pe Tesla să ajungă la o evaluare de un trilion de dolari.
Cea mai valoroasă companie din lume
Aramco, care este susținută de guvernul saudit, este cea mai mare companie din lume după capitalizarea bursieră, cu o valoare estimată la 2,2 trilioane de dolari. Ar lucra cu Renault la combustibili sintetici pentru motoarele cu ardere, potrivit Le Monde. Compania petrolieră are un centru de cercetare lângă Paris, unde se concentrează pe energie, transport și mediu.
Unitatea „Ampere” destinată mașinilor electrice ar avea sediul în Franța, unde Renault a stabilit un hub de producție în nordul țării care va asambla mașini și camionete electrice, precum și baterii. S-ar putea lista pe bursă încă de anul viitor, iar Renault ar rămâne acționarul majoritar.
Unitatea de combustie internă – denumită intern „Horse” – ar avea sediul în afara țării și va include locații de producție de motoare și transmisii pe benzină și hibride în Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.
Renault va deține un pachet de 40% din unitatea de motoare pe combustibili fosili, în timp ce Geely va deține, de asemenea, 40%, iar o companie petrolieră restul de 20%, conform Reuters.
Renault are deja un parteneriat cu Geely pentru a construi vehicule hibride în Coreea de Sud, iar marca sa Alpine lucrează cu filiala Lotus a Geely pe mașini sport electrice.