02 aug. 2022 | 13:25

Costă 2,5 milioane de euro și este deja sold-out: ce super mașină intră în producție

ACTUALITATE
Costă 2,5 milioane de euro și este deja sold-out: ce super mașină intră în producție

Compania spune că primul an de producție al mașinii – 50 de unități – este deja epuizat.

Rimac Automobili a construit prima dintre cele 150 de unități planificate de hipermașini electrice Nevera la uzina sa de lângă Zagreb, Croația.

Prima mașină construită în Callisto Green este produsul a peste 1,6 milioane de ore colective de cercetare și dezvoltare, a spus compania, adăugând că va rămâne la Bugatti Rimac, care controlează mărcile Bugatti și Rimac Automobili.

Primele vehicule clienților vor fi livrate „în curând”, a spus compania.

Compania, o parte deținută de Porsche, a declarat că mașina de 2,4 milioane de dolari – 50 de unități – este sold-out pentru primul an.

Fiecare Nevera durează cinci săptămâni pentru a produce în instalația actuală. Rimac va muta producția către viitorul său campus Rimac, situat și în apropiere de Zagreb.

Construcția noii unități este „în desfășurare”, a spus compania.

Nevera este o vitrină pentru tehnologia electrică pe care compania speră să o vândă producătorilor de automobile prin furnizorul său de nivel 1, Rimac Technology.

Patru motoare pentru putere inegalabilă

Un număr semnificativ de componente pentru mașină au fost dezvoltate intern, inclusiv sistemul de baterii, invertorul, cutia de viteze, sistemele de control și infotainment. Compania a spus că sistemul de propulsie al lui Nevera a fost reproiectat de trei ori în timpul dezvoltării de cinci ani a mașinii.

Mașina produce un total de 1.914 CP din patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată.

Pachetul de baterii structurale al mașinii conține 6.960 de celule cilindrice, iar compania susține că 73% din masa acumulatorului este dedicată celulelor, comparativ cu 64% pentru Tesla Model 3.

Rimac își propune să obțină o cifră de până la 75% pentru un modul de pachet programat pentru 2025.

Rimac va pune celule cilindrice în centrul pachetelor de baterii clienților săi, a declarat compania în iunie.

Acesta își propune să furnizeze 40.000 de pachete producătorilor de automobile anul viitor, ajungând la 200.000 până în 2028. Pachetele sunt expediate direct către liniile de asamblare a mașinilor.

Rimac a spus că a efectuat 45 de teste de impact fizic în timpul dezvoltării.