07 iul. 2022 | 16:25

Amendă de până la 700 de lei pentru un gest banal la volan: mulți șoferi fac asta și pot rămâne fără permis

ACTUALITATE
Amendă de până la 700 de lei pentru un gest banal la volan: mulți șoferi fac asta și pot rămâne fără permis

Atunci când ești la volan trebuie să te concentrezi pe condus.

Codul Rutier deși trece anual prin ample schimbări trebuie cunoscut de toți cei care conduc.

Cu alte cuvinte, legile se aplică indiferent dacă le cunoști sau nu, de aceea este important să știi ce ai voie să faci în timp ce ești la volan.

De exemplu, legislația este destul de clară în ceea ce privește vorbitul la telefon în timp ce mașina se află în mers.

“În timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mișcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video”, se arată într-un comunicat al Poliției Române.

În asemenea cazuri, se aplică amendă contravențională 4-5 puncte și 580 sau 725 de lei.

Există și cazuri în care cei care sunt surprinși vorbind sau folosind telefonul în orice fel, pot să rămână pietoni pentru o lună. În situația în care, concomitent cu folosirea mobilului se constată încălcarea unei reguli de circulație, șoferii pot primi de la 9 până la 20 de puncte-amendă și vor plăti și o sumă cuprinsă între 1305 și 2900 de lei.

Există mai multe modalități prin care poți să eviți să butonezi telefonul în mers

Mașinile noi permit conexiuni Android Auto, Apple CarPlay sau prin Bluetooth.

Dacă mașina ta nu este echipată cu un astfel de sistem, poți alege o cască. Aceasta se poate conecta simplu prin Bluetooth.

O altă soluție este să lași telefonul pe speaker atunci când efectuezi un apel. Cu geamurile închise este suficientă liniște în mașină pentru a-ți auzi interlocutorul și pentru a fi auzit fără probleme.

Aproape fiecare lună aduce modificări ale regulilor rutiere, politicienii fiind interesaţi de legile care au aplicabilitate largă.

Cu toate acestea, în fiecare an statisticile arată că România rămâne în capul listei la accidentele foarte grave, cu mulţi morţi şi răniţi. Mai mereu, se dă vina pe infrastructura rutieră, dar accidentele urâte din străinătate, unde nu mai există acest inconvenient, îi au ca protagoniști tot pe șoferii români.