05 iul. 2022 | 11:25

Stellantis anunță o schimbare istorică: cea mai importantă fabrică auto trece pe ”electrice”

ACTUALITATE
Stellantis anunță o schimbare istorică: cea mai importantă fabrică auto trece pe ”electrice”

Stellantis a declarat că va accelera producția de motoare electrice la fabrica sa din Tremery, Franța, cea mai mare fabrică de motoare diesel din lume, pentru a reprezenta 50% din capacitatea unității până în 2024.

În 2021, motorina a reprezentat 67% din producția acestei fabrici din nord-estul Franței. Până în 2024, motoarele diesel vor reprezenta doar 30% din capacitatea instalată. Motoarele pe benzină, folosite și pentru vehiculele hibride electrice, vor reprezenta 20% din capacitate.

Prin intermediul unui joint-venture cu producătorul japonez de motoare electrice Nidec, Stellantis plănuiește o capacitate de producție de 200.000 de motoare la Tremery până la sfârșitul anului 2021 și mai mult de 1 milion în 2024.

„Este destul de simbolic să vedem aceasta ca fiind fabrica noastră principală pentru începerea producției de motoare electrice și a transformării cu care ne confruntăm”, a declarat reporterilor directorul de producție al Stellantis, Arnaud Deboeuf.

O decizie istorică

În ultimul deceniu, motorina a reprezentat mai mult de 50% din vânzările europene de mașini noi, dar tehnologia a căzut din favor, deoarece Uniunea Europeană s-a concentrat pe mașinile cu emisii zero.

Țările UE au convenit asupra unor propuneri de legi pentru combaterea schimbărilor climatice, susținând o interdicție efectivă a vânzărilor de mașini noi pe bază de combustibili fosili din 2035.

Trecerea la motoare electrice vine la pachet cu o serie de provocări pentru producătorii de automobile. Un motor electric are o treime din piesele unui motor cu ardere internă, necesitând mai puține piese și forță de muncă.

Uzina de la Tremery a fost deschisă în 1979 și  a micșorat deja numărul de angajați. Fabrica are în prezent aproximativ 2.400 de angajați, iar o fabrică de cutii de viteze din apropiere din Metz are 1.100 de muncitori, comparativ cu 3.000 și, respectiv, 1.400 în 2019.

Până în 2024, Metz va avea 62% din capacitatea sa dedicată cutiilor de viteze electrificate cu dublu ambreiaj pentru hibride plug-in.

Stellantis a investit peste 37 de milioane de euro în Tremery și Metz atât pentru motoare electrice, cât și pentru motoare noi pe benzină.