11 magazine dintr-un mall din Capitală, închise de ANPC. Ce nereguli s-au găsit
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a controlat, luni, 20 iunie, magazinele dintr-un mare mall din București, unde a găsit o serie de nereguli. Inspectorii ANPC au întreprins o acțiune de verificare a modului în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorii economici din centrul comercial Promenada, situat în Sectorul 1 al Capitalei.
Controale ANPC la mall Promenada
Sub coordonarea vicepreședintelui ANPC, Mihai Culeafă, comisarii au verificat comercianții de produse alimentare și nealimentare, precum și prestatorii de servicii care activează în centrul comercial bucureștean. În total, au fost controlați 46 de operatori economici, iar în urma neregulilor constatate de CRPC București-Ilfov, s-au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenționale în valoare de peste 200.000 lei și s-au dat patru avertismente. De asemenea, s-a dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianți.
Produse alimentare expirate, spaţii murdare, mărfuri cu deficienţe de etichetare, echipamente de joacă rupte/deteriorate, inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea de mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizate/urme de uzură, prosoape rupte, sunt doar câteva dintre neregulile găsite de ANPC după un control la 46 de agenţi economici din mall Promenada. Au fost date amenzi de peste 200.000 de lei, iar 11 spaţii comerciale au fost închise temporar.
Nereguli descoperite în magazine
Printre abaterile sesizate de inspectorii ANPC se numără comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită,
utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse și resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată și chederele depreciate, rupte), depozitarea produselor alimentare direct pe pavement sau folosirea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură. Totodată, lipseau informații în lista de meniu despre riscurile previzibile reprezentate de ingredientele cu potențial alergen sau cu privire la produsele ce provin din produse congelate.
„Din punct de vedere profesional, sunt poate unul dintre cei mai tineri comisari. Astăzi, stăpânesc multe dintre abilităţile colegilor mei cu atribuţii de control. Le sunt alături pentru a mă asigura că sunt toţi la adăpost de ceea ce ar putea reprezenta tentativa unora de a-i face „să închidă ochii”. Noile staţii de emisie-recepţie arată operatorilor economici că degeaba „sună un prieten”. Este momentul să se înţeleagă că mai bine pui mâna pe burete, pe mop, pe lege, decât să pui mâna pe telefon. Mă recalific profesional în comisar, pentru că îmi place ceea ce fac şi îmi place ce pot face pentru alţii”, a precizat Mihai Culeafă, vicepreşedinte ANPC.
Prețuri diferite la unele produse
Operatorii economici au fost amendați de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și pentru inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat sau pentru comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute.