Vorbiti, va rog! Inteligenta artificiala trece la emotiile umane
Computerele par sa inceapa a ne citi ca pe o carte deschisa, dupa ce o echipa de cercetatori de la universitatile Carlos III de Madrid si Granada au construit un sistem capabil sa recunoasca starea emotionala a persoanei care ii vorbeste.
Vi se pare mare lucru? Chiar este, pentru ca sistemul astfel conceput poate fi folosit pentru adaptarea dialogului la starea interlocutorului. De cate ori nu ati simtit furie sau macar frustrare vorbind cu un robot?
Pentru ca ce e cunoscut e mai usor de imbunatatit, computerul a fost gandit astfel incat sa poata identifica in special emotiile negative, precum manie, plictiseala, indoiala. Pentru determinarea emotiilor umane sunt folositi 60 de parametri acustici ai vocii utilizatorului, inclusiv tonul, viteza vorbirii, durata pauzelor, intensitatea vocii.
Modul in care decurge conversatia este, de asemenea, important. Daca incepeti sa nu mai fiti intelesi, computerul isi da seama ca ceva nu este in regula, ca v-ati plictisit sau chiar enervat. Va poate oferi, asadar, un ajutor suplimentar, desi aceasta initiativa ar putea sa va plictiseasca sau sa va irite si mai tare.
La Smart IT orice platforma de dezvoltare este acceptata. – CEA MAI AMPLA COMPETITIE DE WEB & MOBILE DIN ROMANIA – |
---|
In consecinta, pe baza unor statistici obtinute din conversatii anterioare, sistemul poate “ghici” in ce directie se indreapta conversatia si la ce tertipuri sa recurga pentru imbunatatirea ei.
Un lucru este insa cert: pe baza testelor realizate pe diverse persoane, cercetatorii au ajuns la concluzia ca exista posibilitatea imbunatatirii si scurtarii conversatiilor cu o masina.
Unde vi se pare ca descoperirea are cele mai mari sanse de aplicare?