BMW continuă investiția în Ungaria: cum va funcționa noua fabrică
BMW își va construi mașinile electrice de următoarea generație, susținute de arhitectura sa Neue Klasse (Clasa Nouă), la noua sa fabrică fără combustibili fosili din Ungaria.
BMW încă încearcă să își respecte promisiunea de a construi prima fabrică din lume fără combustibili fosili în Ungaria, de la câtă energie poate fi generată la fața locului până la cât de multă stocare va fi necesară, a declarat șeful de producție al producătorului auto, spus Milan Nedeljkovic.
BMW își va construi mașinile electrice din următoarea generație, susținute de arhitectura sa Neue Klasse (Clasa Nouă), la fabrica din Debrețin, începând cu 2025.
Fabrica va fi în continuare conectată la rețeaua Ungariei, a declarat Nedeljkovic.
Aproximativ jumătate din producția de energie electrică a Ungariei provine din energie nucleară, potrivit datelor Agenției Internaționale pentru Energie, cu aproximativ un sfert din gaze naturale.
BMW va încerca să obțină o proporție „semnificativă” din energia necesară fabricii din Ungaria la fața locului, cum ar fi prin panouri solare, a spus Nedeljkovic, refuzând să comenteze dacă se așteaptă ca numărul exact să fie de peste 50%.
Energie alternativă
La fel ca alți producători de automobile, BMW s-a angajat să achiziționeze energie 100% verde, dar o mare parte din aceasta este cumpărată sub formă de așa-numitele certificate energetice, care semnalează cererea de surse regenerabile pe piața deschisă, dar nu înseamnă că energie regenerabilă curge în fabricile sale.
Invazia Ucrainei de către Rusia și creșterea prețurilor la gaz i-au împins pe producătorii de automobile să se uite mai atent la sursele regenerabile directe, în încercarea de a reduce dependența de Rusia și de a reduce expunerea la o oprire bruscă a aprovizionării cu gaz.
BMW a explorat diverse idei pentru stocarea la fața locului a energiei regenerabile, a spus Nedeljkovic, o opțiune fiind bateriile de înaltă tensiune reciclate din mașinile BMW.
Nu se știa încă ce capacitate ar avea sistemul de stocare a bateriilor din uzina din Debrecen – unde producătorul auto intenționează să producă în jur de 150.000 de unități pe an, față de cele 350.000 pe care le produce la Leipzig.
„Elaborăm un plan pentru a defini cerințele de capacitate”, a spus Nedeljkovic.