Lexus are planuri mari pentru Europa: ce se întâmplă cu modelul hibrid RX
Lexus a adăugat o versiune hibridă plug-in a noii generații a modelului său cel mai bine vândut, SUV-ul premium RX mare.
RX 450h+ hibrid plug-in va fi modelul de bază în Europa de Vest, a spus Lexus într-un comunicat de presă. Va avea emisii de CO2 mai mici de 30 de grame pe km și o autonomie de 65 km numai pentru energie electrică.
În total, RX va avea trei variante electrificate în Europa – două hibride complete și noul plug-in. În conformitate cu strategia recentă Lexus, nu va exista nicio variantă diesel. Va fi oferit și un RX pe benzină, în principal pentru Europa de Est.
Generația a cincea RX urmează să sosească în dealerii din Europa în decembrie.
„Prin diferitele opțiuni pe care le oferim pe noul RX, oferim clienților șansa de a se alătura electrificării în condițiile lor”, a declarat Spiros Fortinos, șeful Lexus Europe, la un eveniment de presă aici, la Bruxelles.
Cum stă Lexus în raport cu piața
Lexus se așteaptă să vândă anul viitor aproximativ 12.300 de RX-uri în regiunea sa din Europa, o cifră care nu se compară direct cu cele peste 18.000 de unități vândute în 2021.
Anul trecut, Rusia și Ucraina au reprezentat mai mult de 8.000 de unități ale RX, dar vânzările pe aceste două piețe au fost întrerupte în martie și nu sunt în prezent incluse în planificarea viitoare.
Vânzările de RX au fost constante anul trecut în Europa (UE plus Marea Britanie și țările Asociației Europene a Liberului Schimb), la 5.679 de unități, conform cifrelor Dataforce. RX s-a clasat pe locul 13 în segmentul SUV-urilor premium mari, care a crescut cu 3,2%, până la 255.385 de unități. A fost condus de Mercedes GLE la 50.192, înaintea BMW X5 (46.079) și Volvo XC90 (29.551).
Pentru clienții care caută dincolo de hibride la mașini complet electrice, Lexus va introduce crossover-ul RZ numai cu baterie în ianuarie 2023. Lexus se așteaptă să vândă aproximativ 6.000 de RZ în 2023, în principal în Europa de Vest
450h+ plug-in hybrid RX va avea un motor pe benzină de 2,5 litri, în 4 cilindri, cu un motor electric în spate pentru a permite tracțiunea integrală permanentă. Puterea totală este de 306 CP, iar emisiile de CO2 vor fi de 24 până la 26 g/km în ciclul WLTP, spune Lexus. O baterie de 18,1 kilowați-oră permite o autonomie doar electrică de 65 km, cu o viteză maximă de 135 km/h.
450h+ va fi vândut și pe alte piețe, inclusiv în S.U.A.
Hibrid de performanță
Pentru cumpărătorii care doresc mai multă performanță, Lexus va oferi RX 500h, primul model turbo complet hibrid al mărcii, cu un motor pe benzină de 2,4 litri cu 4 cilindri care oferă 371 CP și tracțiune integrală standard. Emisiile sunt de așteptat să fie de 182 -189 g/km.
Modelul entry-level RX 350h complet hibrid este poziționat ca o alternativă eficientă la motorizările diesel cu cilindree mică. Are motorul pe benzină de 2,5 litri cu o putere de 245 CP și emisii de 143-150 g/km.
În Europa de Est, Lexus va continua să ofere un RX nehibrid. RX 350 este propulsat de motorul pe benzină de 2,4 litri cu 279 CP și emisii de 197 g/km, cu tracțiune integrală permanentă.
Design exterior dinamic
Pentru a obține o poziție mai îndrăzneață pentru noul RX, designerii Lexus au extins capota, au prelungit ampatamentul cu 60 mm și au coborât linia acoperișului cu 10 mm până la 1710 mm. Stâlpul din spate negru și înclinat, care creează ceea ce Lexus numește un acoperiș plutitor și conferă mașinii un aspect asemănător unui coupe, este acum mai tridimensional. Farurile cu trei LED-uri sunt mai elegante, mai clare și mai orizontale.
„Mai întâi am creat un design exterior dinamic pentru a exprima o prezență captivantă, captivantă și o poziție solid plantată pentru a evoca performanța de condus”, a declarat inginerul șef al RX Takaaki Ohno într-un comunicat.
Lungimea lui RX este neschimbată la 4890 mm, cu consolă din spate scurtată cu 60 mm pentru a permite ampatamentul mai lung. Lățimea a fost mărită cu 25 mm la 1920 mm.
Pentru a face interiorul minimalist mai centrat pe șofer, Lexus a dezvoltat conceptul de cockpit Tazuna, care vizează controlul direct, dar intuitiv. Introdus mai întâi pe noile modele NX și RZ, își ia numele de la cuvântul japonez pentru frâiele. Sursele de informații precum ecranul multimedia, instrumentele centralizate și afișajul head-up sunt grupate astfel încât conținutul lor să poată fi citit cu o mișcare minimă a ochilor și a capului.
Design minimalist
RX are un ecran tactil central de 14 inchi ca standard. Pe lângă sistemul de navigație încorporat, noul RX oferă și servicii cloud pe piețele în care serviciul este disponibil. Modulul de comunicare de date al mașinii oferă conectivitate permanentă, oferind informații live despre evenimentele din trafic, accidentele și condițiile drumului.
Noul sistem multimedia include asistentul vocal inteligent „Hey Lexus” care răspunde întrebărilor și comenzilor date într-un stil de limbaj mai natural.
Pe lângă funcțiile de la distanță disponibile în aplicația Lexus Link, cum ar fi analiza de conducere, coaching hibrid, monitorizarea nivelului de combustibil și funcția „găsește-mi mașina”, noile funcții includ monitorizarea nivelului de încărcare a bateriei, programarea încărcării și un cronometru de încărcare. Aplicația permite, de asemenea, blocarea și deblocarea vehiculului, deschiderea tailg-ului a mâncat, acționând climatizarea și aprinzând intermitent luminile de avarie pentru a identifica mașina într-o parcare.
Noul RX oferă a treia generație a Lexus Safety System+, cu un sistem îmbunătățit de pre-coliziune, o nouă asistență proactivă a șoferului și un pachet extins de siguranță.