ID.Buzz aproape de lansare: cât costă noul model Volkswagen
Volkswagen Commercial Vehicles a anunțat prețurile pentru duba electrică ID Buzz.
Comenzile se vor deschide vineri pentru Buzz, cu un stil retro care evocă originalul VW Kombi (sau Microbus) cu motor din spate răcit cu aer.
Primele vehicule vor fi livrate în toamnă, a declarat VW într-un comunicat de presă.
Livrările în SUA sunt programate să înceapă la începutul anului 2024.
În Germania, prețurile pentru duba electrică ID Buzz vor începe de la 54.430 de euro pentru versiunea Cargo și 64.581 de euro pentru versiunea Pro cu cinci locuri pentru pasageri.
Producătorul auto spune că dacă se aplică o reducere de mediu, prețul de bază pentru Cargo este de 46.455 de euro, iar Pro este de 56.606 de euro în Germania.
Alte țări europene, inclusiv Franța, oferă stimulente similare pentru vehiculele electrice.
Versiunea cargo are panouri laterale, două sau trei scaune față și mai puține dotări standard decât varianta Pro.
Printre opțiunile pentru Pro se numără dimensiunile roților de până la 21 de inch și diverse pachete care adaugă funcții pentru infotainment, confort, asistență pentru șofer și intrare/ieșire (mânere de uși iluminate, hayon electric și uși). Sunt disponibile unsprezece culori.
Pachete similare sunt disponibile pe versiunea cargo, dar mai axate pe utilitate.
Extinderea familiei ID
Buzz este al patrulea membru al familiei ID a VW, care include și hatchback-ul ID3, SUV-ul ID4 și SUV-ul în stil coupe ID5, toate construite pe platforma MEB a grupului. Pe platformă va fi produsă și o mașină mai mică.
ID Buzz are o baterie de 77 de kilowați-oră care alimentează un motor electric de 150 de kilowați montat în spate. Raza de acțiune este de până la 423 km pe scara WLTP. Puterea maximă de încărcare este de 170 kW.
Cu o lungime de 4712 mm, Buzz se încadrează între furgoneta mică Caddy (4500 sau 4850 mm) și furgoneta de dimensiuni medii Multivan/Caravelle/California (4900 sau 5300 mm) din gama VW.
O versiune cu ampatament lung, cu locuri pentru până la șapte persoane, va fi disponibilă în curând. De asemenea, sunt planificate vehicule cu destinație specială, inclusiv taxiuri autonome.
Printre concurenți se numără camionete complet electrice de la Renault (inclusiv versiuni construite pentru Mercedes) și Stellantis. Ford introduce, de asemenea, camionete complet electrice.
Furgoneta de pasageri Peugeot e-Rifter ceva mai mică începe de la aproximativ 36.000 de euro în Franța, iar versiunea comercială, numită e-Partner, începe de la 30.600. Furgoneta mai mare Peugeot e-Traveller pleacă de la 56.000 de euro, iar versiunea comercială, e-Expert, începe de la 39.000 de euro.
Aceste dube vin în mai multe lungimi și configurații de scaune și oferă diferite dimensiuni de baterie.