Un nou proiect al Comisiei Europene: cum sunt afectate industria auto și cea a asigurărilor
UE cântărește regulile privind datele șoferilor, punând asigurătorii împotriva producătorilor de automobile într-o luptă pentru monetizarea informațiilor digitale.
Uniunea Europeană a lansat o consultare publică cu privire la posibilele reguli care să asigure accesul echitabil la datele șoferilor, punând puternicele industrii de asigurări și auto una împotriva celeilalte într-o luptă pentru monetizarea informațiilor digitale.
Comisia Europeană a declarat într-un document de apel pentru dovezi, că peste 85% dintre mașinile noi din 2018 au fost conectate wireless, cu peste 470 de milioane de vehicule conectate estimate să fie pe drumurile din Europa, Statele Unite și China până în 2025.
UE a propus deja un act privind datele, dar este posibil să nu fie suficient de detaliat pentru gestionarea datelor auto, iar o măsură suplimentară ar putea standardiza seturile de date și ar putea asigura accesul și concurența echitabil[, a spus executivul UE.
Organismul industrial Insurance Europe a declarat că o astfel de măsură va fi prima de acest gen.
Producătorii de automobile și-au păstrat de multă vreme rolul de „păzitor” în accesarea datelor din mașini, cum ar fi cât de repede sunt conduse, cu o cantitate tot mai mare de informații primite acum prin transmisie wireless.
Asigurătorii și atelierele de reparații auto au făcut lobby în UE pentru a permite șoferilor, și nu producătorilor de automobile, să decidă cine poate accesa direct datele din vehiculele lor.
Dacă producătorii auto controlează datele, ei pot controla și ce asigurător sau alt furnizor de servicii acoperă vehiculul.
Există aproximativ 250 de milioane de mașini pe drumurile din UE
Aducerea șoferului la conducere ar însemna că toate industriile se află pe același picior competitiv, a spus Insurance Europe.
„Este nevoie să reglementăm acest lucru, deoarece nu puteți lăsa acest lucru în mâinile producătorilor de mașini”, a declarat Nicolas Jeanmart, șeful asigurărilor personale și generale al Insurance Europe.
„Ar trebui ca fiecare șofer să decidă ce vrea să facă cu datele sale și dacă dorește să împărtășească cu un furnizor extern, cum ar fi un asigurător.”
Asigurătorii oferă deja servicii șoferilor prin aplicații în țări precum Marea Britanie și Italia, dar furnizarea este neregulată. Ar fi mai ușor și mai ieftin să le oferim direct pe baza datelor auto, a spus Insurance Europe.
Organismul european al industriei producătorilor auto ACEA a declarat că industria auto europeană s-a angajat să ofere acces la datele generate de vehicule, dar accesul necontrolat reprezintă amenințări cibernetice, de protecție a datelor și de confidențialitate.
„De aceea, orice cadru legislativ al UE ar trebui să mențină vehiculele și ocupanții acestora în siguranță”, a spus ACEA, adăugând că trebuie, de asemenea, să garanteze că sectorul auto poate rămâne competitiv.