Probleme pentru Renault: ce se întâmplă cu Dacia
Directorul executiv al grupului Renault, Luca de Meo, a avertizat că suspendarea activităților din Rusia creează o „situație foarte complexă” pentru companie.
Luca de Meo a menționat că Renault va face din securitatea angajaților o prioritate pe măsură ce caută soluții pentru operațiunile sale din Rusia.
Grupul Renault a anunțat că suspendă activitățile de la uzina din Moscova, și evaluează opțiunile posibile pentru AvtoVAZ, companie rusă care produce automobilele Lada la care Renault este acționar majoritar.
Problemele Renault odată cu anunțul privind suspendarea activităților din Rusia se manifestă pe fondul încercării grupului de a pune în aplicare planul de redresare Renaulution. Aflat abia într-un stadiu incipient acesta a dus deja la obținerea primului profit net din ultimii doi ani.
Dacia este importantă pentru Renault
În plus, acest plan prevedea gruparea mărcilor Dacia și Lada într-un singur centru de profit. Mai exact, planul Renaulution prevedea un model de business comun, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească.
Mai important, cele două mărci ar fi trebuit să reducă numărul de platforme tehnice utilizate de la 4 la una singură, comună, și tipurile de caroserie de la 18 la doar 11. Astfel, în loc să existe o producție de 0,3 milioane de unități / platformă se va ajunge la 1,1 milioane / platformă.
Unitatea de business Dacia – Lada avea în plan lansarea a 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul compact, ambele mărci readucând în actualitate „modelele iconice”. De asemenea, Dacia avea ca sarcină să împrumute mărcii Lada tehnologia sa GPL, în timp ce marca românească primea de la Renault tehnologia hibridă E-Tech.
Trebuie avut în vedere faptul că gama de produse din Rusia are la bază și modele ale producătorului român și că o parte – tot mai mică, e drept – dintre componentele mașinilor asamblate acolo sunt produse în România.