Mercedes și Geely relansează marca Smart: ce știm despre #1
Smart Automobiles spune că primul său model nou aflat în proprietatea comună a Mercedes și Geely se va numi #1, ca parte a unei game cu denumirea de hashtag.
#1 va fi lansat „mai târziu în acest an”, a spus Smart, ca parte a unei game de modele cu denumirea „#”. Producătorul auto a lansat fotografii de camuflaj cu numărul 1, arătând un hatchback cu patru uși cu o centură ridicată.
Smart a spus că primul său model va fi un SUV, deși fotografiile publicate par să arate un hatchback sau un crossover mai convențional.
Simbolul hashtag-ului a fost ales pentru că este „evocator pentru stabilirea tendințelor în era digitală”, a spus Smart.
„Fiind primul produs care va fi lansat în urma reînnoirii mărcii, Smart #1 combină perfect tehnologia de acționare electrică și calitatea premium”, a declarat Daniel Lescow, vicepreședinte pentru vânzări și marketing la nivel global, în comunicat.
Stilul și numele noului Smart au fost anticipate de Conceptul #1 prezentat în septembrie anul trecut la Salonul Auto de la München. SUV-ul va folosi Sustainable Experience Architecture de la Geely. Platforma modulară EV va sprijini și mașinile de la Volvo Cars și Lynk & CO, deținute de Geely.
O relație complicată
La 4290 mm lungime, conceptul era mai lung decât Smart ForFour de 3495 mm pe care versiunea de producție îl va înlocui. #1 ar concura în Europa cu un număr limitat de mașini premium mici, crossover și SUV-uri, inclusiv DS 3 Crossback, care are o versiune complet electrică, Honda-e și Mini Electric.
Cu toate acestea, Smart a fost o pierdere constantă de bani încă de la debut. Analiștii financiari Evercore ISI au estimat în 2020 că Smart a pierdut până la 700 de milioane de euro anual.
La începutul anului 2020, Mercedes-Benz și Geely, deținute de miliardarul Eric Li, au anunțat că Smart va deveni o societate mixtă 50-50 între cele două companii, fiecare investind 388,77 milioane de dolari. Geely deține un pachet de 9,7% din acțiunile Mercedes.
Geely și Mercedes pariază că tinerii consumatori care locuiesc în oraș din China vor contribui la întinerirea mărcii Smart. Mercedes va proiecta vehicule Smart, iar Geely se va ocupa de producția într-o fabrică din Xian, China, cu o capacitate de 150.000 de vehicule anual.