Ferrari a lansat un nou model: ce stă la baza inspirației pentru Daytona SP3
Doar cei mai speciali clienți Ferrari vor pune vreodată mâna pe această frumusețe, care a fost inspirată de prototipurile de curse sport din anii 1960.
Noul model cu octan ridicat al Ferrari, Daytona SP3, pune capăt unei lungi așteptări a iubitorilor mașinilor sale din seria Icona, deși s-ar putea să nu fie binevenită de cei care încearcă să reducă emisiile de carbon.
Cu un motor de 840 de cai putere, 12 cilindri, V12, aspirat pe spate, Daytona SP3 aduce un omagiu modelului Ferrari 330 P3/4, cel care a dominat cele 24 de ore de la Daytona în 1967.
Daytona SP3 va fi produs în 599 de unități, cu un preț de 2 milioane de euro, în Italia. Livrările vor începe la sfârșitul anului viitor și este de așteptat să fie finalizate în 2024.
Ferrari și-a prezentat cel mai recent model Icona, în momentul în care noul director executiv, Benedetto Vigna, trasează viitorul producătorului italian de mașini sport de lux către electrificarea completă.
Vigna este un veteran al industriei tehnologice care a devenit CEO al Ferrari și care a promis că va livra primul vehicul complet electric sub marca Ferrari în 2025.
Un model așteptat de trei ani
Între timp, fanii Ferrari au așteptat mai bine de trei ani lansarea unui nou model Icona după Monza lansat în anul 2018.
Ferrari Icona sunt mașini de serie produse în număr limitat, rezervate colecționarilor privați ultra bogați și care sunt inspirate de modele legendare din trecut.
Recunoscută după logo-ul „Prancing Horse” și mașinile de curse roșii, Ferrari are deja trei modele hibride electrice în gama sa, inclusiv mașina sport 296 GTB pe care a dezvăluit-o anul acesta.
Ferrari și-a rezervat din ce în ce mai mult motoarele poluante V12 pentru modelele de serie limitată, iar Icona a reprezentat doar 2% din unitățile livrate în ultimul trimestru, în timp ce mașinile V12 au reprezentat 12% din livrările grupului.