Atacuri cibernetice: de ce trebuie să se ferească compania ta
Pe măsură ce amenințările de securitate continuă să avanseze, este mai vital ca niciodată să evaluezi vulnerabilitățile companiei tale.
Acestea sunt printre principalele amenințări la adresa oricărui utilizator.
Phishing
Phishingul este o schemă de hacking care păcălește utilizatorii să descarce mesaje dăunătoare. Această schemă apare ca un e-mail obișnuit, folosind link-uri, atașamente, nume de afaceri și logo-uri cu aspect legitim. E-mailul îi convinge pe utilizatori să ia măsuri, fie că fac clic pe un link sau descarcă un atașament. Un e-mail de phishing poate avea, de asemenea, o linie de subiect clickbait care să îți atragă atenția.
Malware
Programele malware, cunoscute și sub denumirea de software rău intenționat, atacă dispozitivele fie încetinind semnificativ, fie oprindu-le să funcționeze complet. Distruge sistemele computerizate prin agenți precum malware troieni, spyware, viruși, ransomware, adware și viermi.
Programele malware pot fi lansate într-un computer deschizând un link infectat, descărcarea unui fișier sau material dintr-o sursă necunoscută, făcând clic pe un anunț pop-up sau descărcând un atașament de e-mail de la un expeditor necunoscut. Odată ce malware-ul este lansat într-un sistem informatic, hackerii pot obține acces la parolele companiei tale, numerele cărților de credit, datele bancare, fișierele de personal și multe altele.
Ransomware
Ransomware este o formă specifică de malware care criptează sistemele computerizate ale unui utilizator. Odată ce un atac ransomware a fost implementat, utilizatorii nu își mai pot accesa sistemele sau fișierele. Pentru ca utilizatorii să-și reacceseze sistemele, li se cere să plătească o taxă de răscumpărare infractorilor cibernetici.
Tranzacțiile de răscumpărare se fac adesea prin Bitcoin. Infractorii cibernetici pot solicita și alte metode de plată, cum ar fi cardurile cadou Amazon. Costurile răscumpărării pot varia enorm de la sute de dolari la mii de dolari sau mai mult. Cu toate acestea, multe organizații care fac plăți de răscumpărare nu recuperează accesul la sistemele lor.
Încălcări ale datelor
O încălcare a datelor are loc atunci când datele sensibile sunt furate dintr-un sistem fără autorizarea proprietarului sistemului. Informațiile confidențiale ale utilizatorului pot include, dar nu se limitează la, numere de card de credit, CNP, nume, adrese de domiciliu, adrese de e-mail, nume de utilizator și parole.
Încălcările pot fi implementate prin sisteme de puncte de vânzare sau printr-un atac de rețea. Este probabil să apară un atac de rețea atunci când infractorii cibernetici identifică o deficiență în sistemul de securitate online al unei companii și o folosesc pentru a invada sistemul. Atacurile sunt, de asemenea, predominante, în cazul în care hackerii păcălesc angajații pentru a acorda acces la rețeaua unei organizații.