Planul celui mai bogat român de a dezvolta roboți umanoizi, ca în filmele SF
Daniel Dines, fondatorul UiPath și cel mai bogat român, are planuri mari de viitor. Acesta susține că vrea să reducă diferența dintre modul în care oamenii și roboții operează și lucrează intens pentru a face roboții „mai umani”.
„Vrem să reducem diferența dintre modul în care oamenii și roboții operează. Aici nu vorbim despre o platformă, ci despre un mod de gândire, o inițiativă numită automatizare semantică. În principiu, este vorba despre cum putem face roboții mai umani. Roboții noștri pot vedea, gândi și acționa, dar există încă un lucru pe care nu îl pot face: înțelege.
Pentru a înțelege cum acționează roboții în prezent, imaginați-vă că iau pe cineva de aici și îl trimit în Japonia la un centru de livrări. Oamenii îi vor explica toate detaliile despre un anumit proces, dar toate facturile și documentele vor fi în japoneză. Dacă ceva se schimbă, omul e pierdut”, a spus Dines la un eveniment recent al companiei în Las Vegas.
Planurile par desprinse din filmele SF
Totodată, UiPath se canalizează și către reducerea fricțiunii în adoptarea automatizării și extinderea situațiilor în care soluțiile companiei pot fi utilizate.
„Scopul nostru final este ca orice persoană din lume să aibă acces la automatizare cu un singur click, din cloud, cu zero mentenanță. Nu cred că oamenii au fost făcuți pentru munca repetitivă. Misiunea noastră este să mutăm toate fluxurile de muncă repetitivă manuală către cloud și să rezvolvăm astfel o mare problemă pentru umanitate”, a explicat fondatorul companiei.
„Ultimele 18 luni au adus provocări majore. Dar pandemia ne-a reamintit că noi oamenii progresăm în momentele de dificultate. Am ajutat Ecolab, la începutul pandemiei, să crească de 9 ori producția de dezinfectant pentru mâini. Amazon a folosit automatizarea pentru a gestiona creșterea numărului de candidați pentru locuri de muncă în contextul în care cererea a urcat brusc.
Clinica Cleveland a folosit produsele UiPath pentru a reduce cu 90% timpiul de așteptare pentru testele Covid-19. Spitalul Mater este un alt exemplu. Automatizarea le-a permis asistentelor medicale de acolo să economisească 30% din timpul alocat sarcinilor administrative și să îl redirecționeze către îngrijirea pacienților”, a mai spus acesta.