Kawasaki îți arată viitorul motoarelor hibride: totul pleacă de la un alt fel de încărcare
Kawasaki lucrează la o motocicletă electrică de cel puțin un deceniu, iar ultima descoperire s-ar putea să arate că nu mai avem mult până o să vedem un model.
Producătorul japonez de motociclete a prezentat un concept electric cu două roți la spectacolul EICMA de la Milano în 2019, dar specificațiile sale păreau mai potrivite pentru un scuter.
O mulțime de cereri de brevete de-a lungul timpului deslușesc cumva intențiile celor de la Kawasaki de a produce o motocicletă electrică sau hibridă. Mai mult, cei de la Motorcycle.com tocmai au descoperit un nou brevet pentru un supraîncărcător electric.
De la concept la model funcțional
Nu este prima oară când apar brevete ale unor sisteme de propulsie, așa că este greu de spus exact ce vor japonezii să facă. Conceptul electric din 2019, cunoscut sub numele de Endeavour, a fost montat pe un cadru bazat pe modelul Ninja 300/400, motorul său electric fiind alimentat de o baterie mare, detașabilă. Motorul a fost conectat la o transmisie convențională de motocicletă cu patru viteze în loc de șase.
La sfârșitul anului trecut, au venit brevete pentru motoare hibride plug-in, cu patru moduri de putere și un mic motor electric care adaugă mai multă putere sau care alimentează motocicleta pe cont propriu. Aceste patente includeau, de asemenea, descrieri ale modurilor de acționare, cum ar fi „un mod de economisire a combustibilului și un mod de deplasare sportiv”, și conțineau desene ale unui buton „Boost” care ar „schimba caracteristica de cuplu de ieșire astfel încât cuplul de ieșire al sursei de alimentare hibridă să crească”. Anul acesta, compania a solicitat brevetarea termenului „E-boost” în Japonia.
Pentru moment, tot ceea ce știm este ceea ce ne-a spus președintele Kawasaki, Hiroshi Ito, și anume că „în viitorul apropiat” vom vedea „noi motociclete inovatoare; noile noastre motociclete electrice, hibride, pe bază de hidrogen și motociclete off-road”.