La asta nu te-ai fi așteptat: ieri vindeau telefoane, azi vor să îi facă concurență lui Elon Musk
Producătorul de smartphone-uri Xiaomi plănuiește să intre pe piața mașinilor electrice. Lui Elon Musk, CEO-ul Tesla, sigur nu îi va plăcea să audă această veste.
Conform informațiilor apărute în spațiul public până în acest moment, Xiaomi s-ar pregăti să lanseze prima sa mașină electrică în 2024.
Gigantul chinez și-a înregistrat deja oficial activitatea de vehicule electrice și a declarat că divizia a intrat într-o „fază de dezvoltare substanțială”.
S-au cheltuit deja 1,55 miliarde de dolari pe acest plan măreț
Numele filialei este Xiaomi EV, Inc. și a fost înființată cu un capital social anunțat anterior de 10 miliarde de yuani (1,55 miliarde de dolari).
Xiaomi EV are acum 300 de angajați, iar afacerea este condusă de fondatorul și CEO-ul grupului Lei Jun, au transmis reprezentanții companiei.
La începutul acestei luni, Xiaomi a anunțat că a achiziționat firma de conducere autonomă Deepmotion pentru aproximativ 77,37 milioane de dolari pentru a „spori competitivitatea tehnologică” a activității sale de vehicule electrice.
Prin urmare, mișcarea făcută de Xiamo ar putea deveni decisivă pe piața automobilelor electrice globale. Cea mai afectată de această apariție pe piață ar putea fi compania Tesla, a miliardarului Elon Musk, care la ora actuală se bucură de cea mai răspândită popularitate pe piața vehiculelor verzi.
Mai mult decât atât, decizia de a investi masiv în zona automobilelor electrice vine într-un moment cheie pentru producătorul de smartphone-uri cu sediul la Beijing. Xiaomi, listat la bursa din Hong Kong, își propune să depășească Samsung Electronics în vânzările de smartphone-uri în termen de trei ani, depășind deja Apple.
„Sunt dispus să-mi pun toată reputația personală în joc și să lupt pentru viitorul vehiculului nostru electric inteligent”, a declarat Lei, fondatorul care ocupă și funcția de președinte al Xiaomi.
Până în acest moment, compania nu a prezentat vreun model de vehicul electric, dar așteptările din piață sunt mari, ținând cont de sumele investite până acum de Xiaomi în acest segment, dar și de achizițiile făcute.