Sigur nu ți-ai dori să lucrezi aici: la ce sunt supuși angajații Amazon
Amazon intenționează să monitorizeze modul în care angajații săi folosesc calculatoarele, pentru a preveni scurgerile de date ale clienților. Echipele Amazon de securitate, finanțe și juridice au fost de acord să folosească un sistem biometric comportamental de la compania de securitate cibernetică BehavioSec.
Acestea sunt date obținute de Vice, potrivit unui document intern al companiei.
„Software-ul nu se bazează pe informații de identificare personală sau pe alte date statice”, afirmă o pagină de întrebări frecvente de la BehavioSec.
În schimb, compania susține că folosește „biometrie comportamentală”, pentru a genera un profil al modului în care cineva tastează și folosește computerul său. Software-ul său folosește apoi acel profil pentru a verifica dacă un hacker sau impostor nu a compromis dispozitivul unui angajat.
Amazon își monitorizează angajații
Site-ul BehavioSec listează Cisco și Deutsche Telekom drept „parteneri”, sugerând că Amazon nu ar fi prima companie care le va folosi software-ul. Se pare că Amazon a analizat și alte soluții de monitorizare a angajaților. Cu toate acestea, din cauza „provocărilor legate de colectarea datelor”, a ajuns la concluzia că cel mai bine este să apeleze la modele mai „conștiente de confidențialitate” precum BehavioSec.
În document, Amazon susține că are nevoie de un astfel de software pentru a combate diverse amenințări la adresa securității. Compania indică cel puțin patru cazuri în care echipa sa de securitate a identificat incidente în care cineva s-a dat drept agent de servicii pentru a obține date despre clienți.
„Avem un decalaj de securitate, deoarece nu avem un mecanism de încredere pentru verificarea faptului că utilizatorii sunt cine susțin că sunt”, afirmă compania în document.
Cu mai mulți angajați care lucrează de la distanță din cauza pandemiei, Amazon este, de asemenea, îngrijorat de un risc mai mare de „exfiltrare a datelor”. Compania indică mai multe scenarii ipotetice împotriva cărora dorește să se protejeze, inclusiv unul în care un angajat de la serviciul clienți uită să-și blocheze computerul, iar un coleg de cameră furios fură datele companiei. Până în 2022, estimează că software-ul ar putea să-l ajute să reducă aceste scenarii posibile cu până la 100%.
„Menținerea securității și confidențialității datelor despre clienți și angajați se numără printre cele mai înalte priorități ale noastre”, a declarat Kelly Nantel, director de relații naționale cu mass-media la Amazon. „Deși nu împărtășim detalii despre tehnologiile pe care le folosim, explorăm și testăm continuu noi modalități de a proteja datele legate de clienți, respectând totodată confidențialitatea angajaților noștri. Și facem acest lucru, respectând, în același timp, legile și reglementările aplicabile privind confidențialitatea”.