Lovitura dură pentru toți românii cu carduri bancare: decizia băncilor din România, aproape inevitabilă
Deși multe dintre băncile din România au anunțat rezultate financiare îmbucurătoare în ultima perioadă, românii obișnuiți vor resimți costurile pandemiei în interacțiunea lor cu banca, de la credite mai costisitoare, până la comisioane mai mari la carduri.
Obiceiurile oamenilor s-au schimbat destul de mult în ultimul an și jumătate, iar băncile au fost primele care au încercat să se adapteze, nu doar pentru a preveni pierderea banilor, dar pentru a-și spori încasările. Au fost implementate măsuri agresive de eficientizare a proceselor, mecanisme pentru reducerea costurilor, au fost închise agenții și nu puțini au fost cei care și-au pierdut locul de muncă.
Soluția băncilor care vizează toți românii
În ceea ce privește relația bănci – clienți, instituțiile bancare ar putea crește comisioanele la conturi și carduri, ceea ce ar fi o mare lovitură pentru toți posesorii de carduri din țara noastră. Opinia specialiștilor economici este că reducerea costurilor este foarte importantă într-o perioadă în care din ce în ce mai puțin oameni ajungi în agenții. La ora actuală, băncile trebuie să sporească investițiile pe zona de servicii digitale.
Instituţiile bancare europene ar urma ca în 2022 şi 2023 să pună în practică planurile de restructurare anunţate anul trecut, după ce au rămas în alertă şi sunt cât se poate de prudente din perspectiva riscului pe durata pandemiei, arată raportul “Retail Banking Monitor” realizat departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.
Efortul băncilor de a se adapta a fost unul masiv și cât se poate de rapid, iar implicațiile financiare suferite de clienți erau inevitabile, chiar dacă unii le-ar putea resimți mai târziu decât alții. În final, băncile și-au regândit agenda de retail banking, vânzări, marketing, produse și prețuri.
De asemenea, instituțiile financiare au readus în discuţie strategiile de reducere a costurilor, care implică închiderea de sucursale şi regândirea serviciilor oferite de unităţile rămase, orientarea către client şi o acoperire digitală cât mai mare, precizează Diana Coroabă, Partener, Lider servicii financiare, PwC România, potrivit adevarul.ro.
În final, se vehiculează o reducere a rețelelor de sucursale bancare din Europa cu până la 40%. În plus, în România, 2022 va veni cu o nouă provocare atât pentru bănci, cât și pentru companiile mari. Este obligatorie implementarea SAF-T, prin care ANAF va avea posibilitatea să controleze ceea ce se întâmplă şi să intervină în cazul în care o tranzacţie li se pare suspectă.