02 aug. 2021 | 16:15

Tesla, notă de plată uriașă: de ce trebuie să scoată din buzunar 1,5 milioane de dolari

ACTUALITATE
Tesla, notă de plată uriașă: de ce trebuie să scoată din buzunar 1,5 milioane de dolari

Tesla e bună de plată din cauza problemelor pe care le-a cauzat clienților săi. Suma se ridică la 1,5 milioane de dolari.

Tesla a întâmpinat mai multe probleme cu Model S, sedanul pe care l-a livrat pe mai multe piețe. Unul dintre cele mai grave incidente s-a petrecut în 2019, în Hong Kong, când un astfel de model a luat foc în parcare. Problema era la baterie, iar constructorul promitea atunci că va rezolva toate deficiențele.

A făcut-o ulterior, dar mai mulți clienți de Model S s-au plâns apoi că upgrade-ul le-a scăzut performanța bateriilor. Așa că au urmat procese, iar Tesla e acum bună de plată. Nota e uriașă: 1,5 milioane de dolari, doar că o bună parte din acești bani merge, de fapt, la avocați, nu la clienți.

Tesla, bună de plată

Compania lui Elon Musk a fost de acord să plătească despăgubiri în valoare de 1,5 milioane de dolari clienților care s-au plâns că actualizările făcute de Tesla au redus voltajul bateriilor de pe Model S.

Judecătorii au stabilit că astfel de probleme au afectat 1.743 de modele vândute doar în Statele Unite. Reducerea voltajului a fost temporară, pentru că problemele au fost apoi rezolvate, dar clienții tot au înaintat proces. Totul s-a rezolvat abia în mai 2020, dar pe parcursul a aproape 12 luni, clienții au avut de suferit.

Câteva zeci de modele, spre exemplu, au fost rechemate pentru schimbarea bateriei, pentru că nu s-a putut rezolva de la distanță.

Tesla a fost de acord să plătească 1,5 milioane de dolari, dar o mare parte din acești bani merge la avocați. Clienții ar putea primi aproximativ 625 de dolari de fiecare.

Mai mulți bani vor primi clienții din Norvegia, de asemenea afectați. Acolo, în urma proceselor, judecătorii au stabilit despăgubiri în valoare de 16.000 de dolari pentru fiecare posesor afectat.

Șoferii norvegieni susțineau că autonomia modelelor Tesla S şi Tesla X a scăzut cu distante cuprinse intre 20 şi 50 de kilometri.

Un client a declarat, în mai 2019, că programul instalat pe maşină a arătat că autonomia Modelului S85 pe care o deţine a scăzut de la 400 la 350 de kilometri într-un interval de cinci săptămâni.