26 iul. 2021 | 16:15

VIDEO Modelul surpriză cu care Audi vrea să câștige Raliul Dakar: de ce e capabil RS Q E-Tron

ACTUALITATE
VIDEO Modelul surpriză cu care Audi vrea să câștige Raliul Dakar: de ce e capabil RS Q E-Tron

Audi vrea să dea un semnal în industrie că viitorul în domeniu este electric. A ales să se folosească de Raliul Dakar și de modelul RS Q E-Tron.

Audi va participa, în premieră mondială, cu un vehicul electric la Raliul Dakar. La mai puțin de un an de la ideea inițială a conceptului de bază, Audi Sport a început să testeze deja Audi RS Q e-tron, automobilul cu care compania va concura la celebra competiție. Se întâmplă în ianuarie 2022.

Producătorul vrea, astfel, să fie primul constructor de automobile ce folosește un sistem de propulsie electrificat, în combinație cu un convertor de energie eficient (TFSI), pentru a lupta pentru victoria la general împotriva concurenților cu sisteme de propulsie clasice, în cadrul unuia dintre cele mai dure raliuri din lume.

Audi, model electric la Raliul Dakar: ce e RS Q E-Tron

Modelul-experiment RS Q E-Tron a fost construit în mai puțin de 12 luni.  Audi insistă că trenul său de rulare este 100% electric, iar motorul pe benzină TFSI, de 2.0 litri şi cu patru cilindri, preluat de pe Audi RS 5 DTM, va fi utilizat doar pentru a încărca bateriile în etapele speciale.

Bateria trebuie încărcată în timpul deplasării, pentru că în prezent nu există alte opțiuni în deșert, dar Audi planifică să se deplaseze pur electric în toate etapele de legătură. Deoarece motorul cu ardere internă funcționează într-un interval deosebit de eficient cuprins între 4.500 și 6.000 rpm, consumul specific este cu mult sub 200 de grame pe kWh.

Bateria cântăreşte aproximativ 370 de kg şi are o capacitate de circa 52 kWh.

Audi insistă că modelul său atinge 100 km/h pe drum drept în mai puţin de 4,5 secunde, iar viteza e limitată la 170 km/h, până la stabilirea regulilor finale.

Echipa Audi în Raliul Dakar se va numi Q Motorsport. Aceasta va fi formată din trei echipaje, cu piloţii Mattias Ekström/Emil Bergkvist (Suedia), Carlos Sainz/Lucas Cruz (Spania) şi Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger (Franţa)!

Ca să înțelegi de ce poate fi în stare această mașină, e de ajuns să urmărești videoul de mai jos, prezentat chiar de Audi: