26 iul. 2021 | 10:38

Vestea proastă de la Dacia: visul mașinilor electrice, spulberat

AUTO
Vestea proastă de la Dacia: visul mașinilor electrice, spulberat

Dacia e un producător care, vrând-nevrând, trebuie să-și electrifice gama. Reprezentanții companiei, însă, vin cu vești proaste.

Dacia are planuri mari în perioada următoare și vrea să scoată pe piață cât mai multe modele electrice, dar nu înseamnă că se grăbește să renunțe definitiv la cele clasice, pe benzină și motorină. Gama nu va fi complet electrică mai devreme de 2026-2028, spune Philippe Brunet, senior vicepreședinte al Renault, responsabil pentru propulsii cu combustie și electrice.

Noile reglementări forțează inclusiv Dacia să scoată pe poarta uzinelor sale vehicule mai puțin poluante. Deocamdată, există doar modelul Spring. Așteaptă-te, însă, la surprize.

Vești proaste de la Dacia

Modele electrice vor mai veni de la Dacia, dar nu atât de repede pe cât te-ai aștepta, a spus oficialul Renault.

„Dacia nu va fi electrică în următorii cinci ani. Nu vom putea aduce pe piață mașini electrice cu preț redus, cu excepția unor cazuri specifice, cum este Dacia Spring”, a mai explicat Brunet.

El a spus că în acest moment toate mașinile electrice ale grupului Renault vor fi fabricate în Franța.

„Vom produce 400.000 de mașini electrice pe an, ceea ce ar trebui să fie suficient. Când piața va cere mai mult, după 2025 – 2028, vom lua în considerare să producem și în altă parte în Europa, dar deocamdată nu avem niciun plan în acest sens.” – a punctat oficialul.

Strategii pe termen lung

Recent, același oficial susținea că, în prezent, costul unui vehicul electric este influențat în primul rând de cel al bateriilor.

„Astăzi costul bateriilor este, grosier, circa 50% din prețul total al mașinilor electrice. Este complet diferit de ceea ce se întâmplă la mașinile cu ardere internă”, a menționat oficialul Renault.

În acest context, Brunet a explicat că acest cost nu va scădea „semnificativ” în viitorul apropiat.

„Cum nu ne așteptăm ca într-un termen foarte scurt costul bateriilor să scadă semnificativ, nu vom putea oferi pe piață mașini electrice low-cost. Cu excepția unor situații specifice așa cum este cel al modelului electric Dacia Spring. Tocmai de aceea Spring a fost inclus în gama Dacia. Dar trebuie să aveți în vedere că mașină electrică low-cost înseamnă un vehicul mic cu o baterie mică. Aceasta este cea mai bună modalitate și nu veți găsi nicăieri în Europa un alt constructor auto care să reușească așa ceva”, a adăugat el.