17 aug. 2011 | 12:03

EA la Gamescom 2011 – FIFA, NFS si Battlefield… din nou

TEHNOLOGIE
EA la Gamescom 2011 - FIFA, NFS si Battlefield... din nou

Ca in fiecare an, pe la mijlocul lunii august avem parte si in Europa de un eveniment lung de cateva zile dedicat jocurilor video. Aceasta se numeste Gamescom, are loc in fiecare an in Germania la Koln si, asemeni E3-ului, a debutat cu o zi mai devreme decat era stabilit initial.

Cei de la EA Games au fost primii care au tinut o conferinta de presa la Gamescom 2011, anuntand cateva lucruri noi, cateva date de lansare si noi trailere din cele mai asteptate jocuri ale viitorului apropiat.

Conferinta a debutat printr-un montaj de gameplay din jocuri precum Need for Speed: The Run, The Sims, Battlefield 3, Mass Effect 3, Star Wars: The Old Republic, FIFA 12, SSX si altele care treceau prea repede pentru a le retine.

La finalul acestui montaj, Jens Uwe Intat, Senior Vice President EA Europe, a aparut pe scena si a inceput sa vorbeasca despre ce are compania de oferit in urmatoarele luni. Pentru prima prezentare a invitat doi membri ai echipei FIFA pentru a prezenta noul proiect la care lucreaza. Nu, nu este vorba despre FIFA 12, ci despre o noua iteratie a seriei FIFA Street, care nu primeste un numeral in coada, fiind un fel de reboot pentru aceasta licenta.

FIFA Street va fi compatibil cu EA Sports Football Club, locul de intalnire si socializare ai fanilor acestui sport din cadrul jocurilor EA. Noul titlu va include locatii reale realizate in mare detaliu si jucatori celebri de la echipe din toata lumea. Grafica jocului pare a fi ceva mai „artificiala” decat in cazul seriei principale FIFA, iar accentul este pus pe „acrobatii” cu mingea. De asemenea, EA Sports Season Ticket va functiona si cu acest joc si va oferi abonatilor acces la el cu trei zile inainte de publicare. Desi nu avem o data de lansare exacta, stim ca FIFA Street se lanseaza la inceputul lui 2012.

Imediat dupa prezentarea noului joc de fotbal, a venit pe scena Jason DeLong, Executive Producer pentru Need for Speed: The Run. Acesta explica putin povestea jocului, care ne pune in rolul lui Jack, un infractor care fuge de politie. El este inscris intr-o cursa ilegala care premiaza castigatorul cu 25 de milioane de dolari, care tine de la San Francisco pana la New York.

Nu s-a pierdut mult timp cu vorbaraia si s-a trecut direct la o demonstratie de gameplay: cursa Independence Pass. Aceasta punea jucatorul „head to head” impotriva unui inamic virtual, intr-o cursa prin munti inzapeziti. Asta nu ar fi o problema daca din cand in cand nu zburau pe langa traseu rachete care produceau avalanse, jucatorul fiind nevoit sa se fereasca de zapada si de bolovanii care cadeau pe asfalt. Din cele cateva minute de gameplay se poate observa superioritatea grafica oferita de motorul grafic Frostbite 2, insa mi s-a confirmat inca odata ca jocul se indreapta mai mult spre actiune si mai putin pe curse „clasice” de circuit sau sprint-uri.

Ray Muzyka de la BioWare a fost urmatorul care a pasit pe scena, anuntand un nou joc, dintr-o serie care nu are nicio treaba cu studioul sau. Odata cu ridicarea numelui BioWare la nivel de Label, multe RPG-uri de la EA Games, poarta acum sigla studioului. Warhammer Online: Wrath of Heroes este un nou MMORPG axat pe lupte PvP. Acesta va fi complet gratuit, adoptand sistemul free-to-play, iar cei interesati se pot inscrie la sesiunea de beta chiar acum. Printre modurile de joc pe echipe, cel mai interesant mi s-a parut 6v6v6, ceva nemaivazut pana acum.

Urmatorul RPG de la BioWare prezentat a fost Star Wars: The Old Republic, care urmeaza a fi lansat in aceasta toamna. Probabil cea mai mare atractie a jocului este povestea, element destul de nedezvoltat in trecut in cadrul unui RPG Online. Jocul care imprumuta concepte din alte titluri precum Mass Effect cand vine vorba de dialoguri, iar Muzyka sustine ca acesta este titlul care va schimba MMORPG-urile din viitor. Momentan imi vine greu sa cred acest lucru. Jocul a fost demonstrat live, folosind opt laptop-uri Alienware, in modul de joc „Operation„, misiuni similare cu „raid”-urile din alte jocuri de acest fel. Au fost demonstrate diverse clase Sith, insa echipa de opt testeri nu a reusit sa distruga imensitatea de robot care i-a intampinat dupa numai cateva minute de joc.

Ultimul, dar nu cel din urma, a fost Mass Effect 3, care a venit la Gamescom doar sub forma de trailer. Acesta prezinta abilitatile de leader ale lui Sheppard in lupta, demonstrand noile optiuni de comanda a echipei. Din fericire, trailerul a venit si cu un bonus: data de lansare. Fanii Mass Effect se vor bucura sa auda ca Mass Effect 3 se va lansa pe data de 9 martie simultan pe PC, Xbox 360 si PlayStation 3.

SSX a fost urmatorul joc prezentat, accentul fiind pus pe componenta sa online. Traseele inzapezite din acest titlu au fost realizate folosind informatii captate de satelitii NASA, iar toata lumea din joc este deschisa pentru explorare, inclusiv in multiplayer. Vor exista doua moduri principale de joc: Explore si Global Events. Explore este modul liber, in care oricine poate sa coboare un munte si sa isi inregistreze progresul pentru a invinge alti jucatori. Ei bine, in Global Events pot participa pana la 100.000 de jucatori simultan, fiecare avand posibilitatea de a lasa un „ghost” inregistrat pentru a castiga. Mai mult, o noua componenta sociala inspirata din sistemul Autolog din Need for Speed a fost implementata, sub numele de RiderNet. Cei care precomanda jocul folosind magazinul Origin vor primi continut exclusiv, insa pentru a pune mana pe joc va trebui sa asteptam pana in luna ianuarie a anului viitor.

Ken Rolston a urcat apoi pe scena pentru a prezenta noul sau joc Kingdoms of Amalur: Reckoning. Acesta a avut un speech mult mai lejer decat restul persoanelor dinaintea sa, insa asta l-a facut sa iasa in evidenta mai mult decat trebuia. Daca va intrebati cine este Rolston, aflati ca este responsabil pentru jocuri precum The Elder Scrolls: Morrowind si Oblivion. Reckoning va fi un action RPG care include un sistem de lupta rapid, insa grafica nu m-a convins nici de data aceasta. Titlul arata ca un World of WarCraft combinat cu Fable, putin prea colorat pentru gustul meu. Vom vedea daca reuseste sa fie un RPG reusit pe 10 februarie 2012.

Un alt RPG, de data aceasta online a fost prezentat de Ragnar Tornquist. Acesta se numeste The Secret World si ofera o viziune inedita asupra lumii in care traim. Aici exista un conflict dintre trei tabere rivale: Illuminati, Dragon si Templars, premiza acestui MMORPG fiind ca toate miturile si toate nascocelile umane precum Vampirii, Dragonii, Zombies, etc. sunt reale, iar aceste trei factiuni se lupta pentru a conduce lumea. Interesant este faptul ca desi este un RPG online, The Secret World nu va include clase de personaje sau niveluri de parcurs. Cei care vor sa vada despre ce este vorba in acest nou MMORPG pot sa se inscrie pentru beta testing pe 26 august. Cei mai rabdatori pot astepta pana in luna aprilie a lui 2012, cand jocul se lanseaza in magazine.

Desi conferinta a debutat cu FIFA Street, si FIFA 12 a primit putina atentie la Gamescom. David Rutter, producerul jocului a vorbid din nou despre Impact Engine sau Pro Player Personality, insa anunturile importante au venit sub alta forma. Vestea ca FIFA Ultimate Team va fi inclus in joc inca de la lansare, va bucura fanii acestui mod de joc, mai ales cand vor afla ca vor putea incepe sa isi construiasca echipa inainte de lansarea oficiala. FIFA 12 va primi un demo pe 13 septembrie, iar jocul se va lansa pe 29 septembrie in Europa. Cei care au EA Sports Season Ticket il vor primi evident cu trei zile mai devreme, iar accesul la Ultimate Team se face incepand cu data de 20.

Ca si la E3, EA Games a decis sa incheie conferinta cu Battlefield 3, unul din cele mai asteptate jocuri ale lui 2011. De data aceasta a fost confirmat modul cooperativ, si a fost chiar demonstrat live folosind doua console PlayStation 3. Desi la prima vedere grafica de pe console este la acelasi nivel cu demonstratiile de PC, imediat ce camera se apropie de pereti se pot observa texturile slabe folosite din lipsa de memorie video. Reflexiile, in schimb sunt foarte reusite, insa acest mod cooperativ pare a fi inclus fara vreun sens anume. Asemeni modului Spec Ops din Call of Duty: Modern Warfare 2, aceste scurte misiuni nu au legaturi intre ele, fiind separate de campania principala de single player. Conferinta a fost incheiata cu un trailer al jocului care demonstreaza multiplayer-ul de pe PC in 64 de jucatori. Tancuri, humvee-uri si avioane supersonice, fiecare controlate de cate un jucator s-au confruntat pe o harta imensa, iar toata lumea se va putea bucura de aceasta experienta incepand cu data de 27 octombrie.

Se pare ca EA a vrut sa puna multe date de lansare pe jocurile prezentate la Gamescom, singurul anunt neasteptat fiind FIFA Street. Aparent accentul pe care l-au pus pe Origin la E3 s-a mai diluat intre timp, logo-ul noului serviciu de distributie digitala fiind absent in cadrul conferintei.