22 iun. 2021 | 14:15

VIDEO Acest model de la Mercedes îți arată cum poți îmbina eleganța cu tehnologia: de ce e special noul S-Class

ACTUALITATE
VIDEO Acest model de la Mercedes îți arată cum poți îmbina eleganța cu tehnologia: de ce e special noul S-Class

Mercedes reușește să se reinventeze cu fiecare model pe care-l lansează pe piață, iar noul S-Class nu face excepție.

Mercedes desenează o nouă direcție în privința modelelor sedan ale anului 2021. Producătorul german a venit cu modelul S-Class, o mașină care îmbină perfect eleganța cu tehnologia. 

Prețul este, însă, unul pe măsură.

Noul Mercedes S-Class

Mercedes a căutat, odată cu noul S-Class, să păstreze aspectul elegant al modelelor sale, dar a căutat să atragă și clienți tineri. A adus la bord cele mai noi tehnologii pentru o experiență cât mai plăcută la volan.

Mașina are o c0nsolă generoasă, ecranul are afişaje tridimensionale adaptive, iar interfața poate fi personalizată.

Mai mult de atât, şoferul are şi difuzoare audio dedicate, precum şi pasagerii, astfel încât poate opri muzica pentru a-şi concentra gândul în şofat, iar recomandările vocale ale sistemului de navigaţie vor răsuna doar în boxele şoferului.

Printre alte tehnologii inovatoare se enumeră asistentul de parcare — S-Class poate parca automatizat chiar şi fără prezenţa şoferului la bord.

Model premium

Pe noul S-Class, cei de la Mercedes au accentuat anumite elemente exterioare, precum grila radiatorului, mai mare decât la modelul anterior, dar în forme mult mai elegnate.  Grila este integrată în bara frontală şi se combină cu prizele de aer de mai jos.

Farurile au căpătat o formă mai îngustă şi mai agresivă şi se duc până pe aripile faţă. Partea laterală are doar două muchii orizontale şi mânere ascunse la interiorul portierelor. Posteriorul aduce blocuri optice generoase într-o formă nouă, triunghiulară, iar pe timp de noapte, modelul sedan va putea fi distins de altul prin structura interioară a elementelor LED de la interiorul stopului.

Germanii susțin că e primul S-Class cu un coeficient aerodinamic de 0.22, un record în segment şi indicator nevirosimil pentru un sedan de această talie.

Motorizările pe benzină S 450 şi S 500 au sub capotă unitatea de 3.0 litri, cu 6 cilindri şi sistem micro-hibrid EQ Boost. Versiunile livrează 367 şi, respectiv, 450 CP. Cea din urmă poate propulsa sedanul până la 100 km/h în doar 4.9 secunde.

Pentru pasionaţii motoarelor diesel vor fi disponibile versiunile S 350 d, S 350 d 4MATIC şi S 400 d. Acestea au un volum similar de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, fiind capabile să ofere 286 şi, respectiv, 330 CP. Toate motoarele se cuplează exclusiv la cutia automată cu 9 rapoarte.

Cum spuneam, prețul e unul pe măsură. Versiunea de bază pleacă de la aproape 110.000 de dolari, iar livrările către clienții europeni vor începe în luna decembrie.