Anunțul înspăimântător pentru toți cei cu mașini pe benzină și motorină. Câți ani mai permite UE asta
Autoritățile de la Bruxelles poartă deja discuții despre interzicerea vânzărilor de mașini pe benzină și motorină, la nivelul Uniunii Europene. Totodată, oficialii au stabilit și un termen limită până când acest lucru se va întâmpla.
Schimbarea planului actual este una uriașă, având în vedere situația la nivelul european. Astfel, noile reguli le acordă producătorilor de mașini să vândă mașini alimentate cu benzină și motorină doar pentru următorii 14 ani. Informația este una greu de crezut, însă publicația Politico susține că a discutat deja acest lucru cu trei oficiali de la Bruxelles.
Noile reguli privesc reducerea emisiilor de dioxid de carbon, care reprezintă o parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal. Aceste standarde prevăz atingerea emisiilor zero abia în 2050. Surse ale publicației arată că oficialii Comisiei Europene analizează posibilitatea de a reduce cu până la 60% emisiile până în anul 2030.
Obiectivul pentru anul 2035 constă într-o reducere cu 100%. Proiectul final urmează a fi prezentat în data de 14 iulie, iar dacă această propunere va fi regăsită în textul final, atunci va intra în discuția statelor membre precum și a Parlamentului European.
Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului care va fi prezentat pe 14 iulie, aceasta ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European. Reacția din partea industriei auto din Europa nu a întârziat să apară, cu precădere în cazul celei din Germania.
„Asta nu ar însemna nu doar sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și sfârșitul mașinilor hibrid cu încărcare la priză”, a declarat Hildegard Müller, cea care conduce puternica asociație a constructorilor auto germani Verband der Automobilindustrie (VDA).
Schimbare majoră pentru cei care au mașini pe benzină și motorină
Atât VDA cât și ACEA – Asociația Constructorilor Europeni de Automobile au atras atenția Comisiei în nenumărate rânduri, în ceea ce privește această grabă de a implementa noi reguli.
„Dacă aveți în plan să cumpărați o mașină nouă în 2036 nu va fi o alegere. Mașina va avea un motor electric, indiferent dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a o încărca”, a declarat și Sigrid de Vries, secretar general al CLEPA (Asociația Europeană a Furnizorilor Auto).
Chiar dacă aceste informații ies tot mai mult la suprafață, iar industria auto își ridică mari semne de întrebare, oficialii CE încă discută din punct de vedere al cifrelor. Vicepreședintele Comisiei Europene, Maroš Šefčovič a afirmat că vânzările mașinilor electrice beneficiază de un succes enorm, astfel că „ceva care pare super ambițios pentru 2025, 2030 și dincolo ar putea să nu fie atât de ambițios odată ce vom vedea ce se întâmplă pe piață”.
În cadrul summit-ului G7 care a avut loc în Marea Britanie, liderii statelor au fost presați să stabilească o dată când producția de mașini alimentate cu benzină și motorină va lua sfârșit, aceasta fiind undeva între 2030 și 2040. Totodată, mai multe state și-au arătat intenția de a interzice vânzare de mașini cu o astfel de motorizare.