Mașină pe bază de abonament, după modelul Netflix: ce producător îți promite asta în România
Era mobilității prietenoase cu mediul înseamnă mai puțini proprietari de mașini și, teoretic, mai puține mașini pe străzi. Un producător auto propune un abonament pentru a conduce ce model vrei pe o anumită perioadă de timp.
Dacă nu vrei să investești mii sau poate zeci de mii de euro într-o mașină, dar cauți să te deplasezi confortabil pe distanțe lungi, atunci ai la dispoziție mai multe soluții. Cea mai cunoscută dintre ele e, la ora actuală, închirierea unui autovehicul. Costurile sunt relativ măricele, garanția costă, dar dacă aduci mașina în siguranță, banii lăsați drept garanție sunt recuperați integral.
Producătorii, însă, caută să se ducă și mai departe de atât. Și vin cu soluția de abonament, după modelul Netflix.
Mașină pe abonament
Abonamentul auto e un concept relativ nou în România. Cei de la Porsche au decis să-l implementeze pe plan local, iar oferta constă într-un abonament pe minimum trei luni, cu acces exclusiv online, fără avans și fără alte costuri ascunse.
Iată despre ce e vorba, concret.
Valoarea lunară a abonamentului acoperă costurile asociate utilizării mașinii, mai puțin carburantul. Adică tu-ți plătești motorina sau benzin și abonamentul în sine. Nu ai nicio grijă în privința mentenanței mașinii și-ți poți alege ce model vrei să conduci.
De asemenea, în cadrul abonamentului poți schimba modelele după bunul plac.
Ideea a fost testată de marii producători în programe-pilot și se pare că e destul de rentabilă.
Se vorbește de ceva vreme că ziua în care nimeni nu va mai deține un autoturism nu e atât de departe pe cât ai crede. În mare parte, un autoturism stă parcat. Vreo 90% din durata lui de viață sau chiar mai mult atunci când face niște ani. Așa că producătorii au venit cu o idee: mașini pe bază de abonament. Cam ca la Netflix dar, evident, mult mai scump.
De precizat că noua strategie nu e similară cu contractele de leasing. Acolo plătești în rate mașina și, după ce o achiți, în câțiva ani, autoturismul e al tău. Nissan, Volkswagen și BMW sunt doar câțiva dintre producătorii care au testat ideea și au și implementat-o.