Când se lansează iOS 14.5 pe iPhone și iPad, sistemul care sabotează profitul Facebook și îți respectă intimitatea
În cadrul aceluiași eveniment în care Apple a dezvăluit o nouă serie de iMac-uri cu procesor M1 și o nouă familie de iPad Pro-uri, compania a anunțat lansarea iOS 14.5, sistemul de operare împotriva căruia Facebook a făcut o reclamă acum câteva luni.
De cele mai multe ori, când este vorba de actualizări intermediare, cum este cazul iOS 14.5, nu iOS 14 sau 15, schimbările nu sunt atât de importante încât să fie menționate într-o conferință Apple. Viitorul update este însă un pic mai important decât de obicei datorită particularităților de securitate care vor fi introduse. Pe lângă acelea, care vor veni ca o veste bună pentru utilizatori și o lovitură pentru profitul unor companii precum Facebook, există totuși și alte câteva detalii care merită avute în vedere.
De exemplu, pentru prima oară, vei putea să alegi cum sună Siri, nu va mai fi vorba doar de un profil masculin sau feminin. În plus, în cazul în care ai un Apple Watch, acela va putea fi folosit pentru a-ți debloca telefonul dotat cu Face ID. Dacă tot nu pare că vom scăpa prea curând de măștile de protecție, această particularitate îți va face totuși viața un pic mai ușoară când vine vorba de deblocarea smartphone-ului în deplasare. Primele detalii pe marginea acestei funcționalități au început să circule online în luna februarie și se pare că se va aplica tuturor posesorilor de Apple Watch, indiferent de generație.
În cazul în care îți folosești telefonul sau tableta Apple pentru gaming, te vei bucura să afli că, odată cu iOS 14.5, îți vei putea împerechea terminalul cu un controller de PlayStation 5 sau Xbox Series X.
Cea mai interesantă noutate care va fi disponibilă începând cu 26 aprilie, la șapte luni de la lansarea iOS 14, are însă legătură cu securitatea datelor tale private, cu intimitatea activității tale online. După instalarea actualizării, fiecare aplicație pe care o utilizezi va fi obligată să-ți ceară acordul explicit pentru a-ți utiliza informațiile în scopuri comerciale. Astfel, vei putea opta ca Facebook să nu-ți mai afișeze reclame la un prăjitor de pâine pe care l-ai căutat pe Google săptămâna trecută.