19 apr. 2021 | 12:43

Revolut e pe val: strategia care face din companie un gigant pe piața serviciilor fintech

ACTUALITATE
Revolut e pe val: strategia care face din companie un gigant pe piața serviciilor fintech

Revolut e una dintre companiile care amenință instituțiile bancare clasice din poziția de fintech. Și se poate face și mai mare de atât.

Revolut e o companie care a crescut enorm în ultimii ani și s-a impus extrem de bine pe piața serviciilor fintech. Acum, se pregătește să fie și mai mare de atât. Compania e la un pas să obțină o nouă finanțare, care ar crește valoarea companiei la peste 10 miliarde de dolari.

Compania britanică beneficiază de consultanţă din partea băncii americane de investiţii FT Partners.

Revolut se face și mai mare

Noua rundă de finanțare e pregătită pentru vara acestui an. Deși Revolut insistă că totul e o speculație, presa internațională citează surse apropiate situației.  Compania a obţinut la începutul anului trecut 500 de milioane de dolari, într-o rundă de finanţare care a evaluat-o la 5,5 miliarde de dolari, şi oferă servicii în peste 35 de ţări.

Revolut s-a lansat în 2015 și, de atunci, a adunat peste 15 milioane de clienţi persoane fizice. Oferă tot mai multe funcții – printre care și un card de debit conectat la o aplicaţie care permite utilizatorilor să cheltuie diferite valute la un curs de schimb cu comisioane scăzute. Revolut a anunţat luna trecută că a finalizat primul pas al aplicaţiei sale pentru licenţă bancară în Statele Unite, care i-ar permite să ofere mai multe servicii clienţilor americani, cum ar fi protecţie overdraft, împrumuturi şi conturi de depozite.

Pași în această direcție se fac și-n România. Compania a anunțat, în noiembrie 2020, IBAN în lei oferit prin Libra Internet Bank. În 2021, a anunțat lansarea Revolut Bank și pentru clienții locali. IBAN-ul înseamnă că ți-ai putea lua salariul direct în contul fintech-ului. A doua fază presupune creditarea, dar deocamdată n-a obținut autorizație pentru așa ceva.

În ceea ce privește creditarea, în ţările în care oferă astfel de produse, compania se orientează către tineri, credite de consum şi carduri de credit. Valoarea totală a împrumutului e raportată la câți bani încasează utilizatorului. Ultimele vești pe subiect erau că lansarea creditării în România ar fi programată pentru iunie – iulie.