Cine-s oamenii care decid soarta Dacia: niciun român în noul Consiliu de Administrație
Grupul francez Renault a venit cu ceva schimbări la echipa de conducere de la Dacia. Din noul Consiliu de Administrație nu face parte niciun român.
Grupul francez Renault a venit cu lista completă a membrilor din conducerea Dacia, care vor decide soarta constructorului autohton. E vorba de o echipă completă, care se va ocupa și de Lada, marcă aflată de asemenea în portofoliul constructorului francez. De remarcat că din echipă nu face parte niciun român.
În total, sunt 13 membri în Consilul de Administrație.
Cei 13 care decid soarta Dacia
Șeful Dacia este Denis Le Vot, CEO al diviziei și cel care care va răspunde direct lui Luca de Meo, CEO al grupului francez, scrie profit.ro.
Denis Le Vot a condus Nissan America, a fost o perioadă șef al Avtovaz, iar înainte de a prelua conducerea mărcii autohtone a condus divizia de vehicule utilitate a Alianței Renault Nissan Mitsubishi. Pentru scurt timp, a fost director de regiuni, comerț și marketing al Renault Group.
Printre membri se mai numără Jean Denis Bigot, director de calitate al celor două mărci, Yves Caracatzanis, președintele Avtovaz, care a condus și uzina Automobile Dacia pentru o vreme, Laurent David, care va fi director financiar al unității de business, Christophe Dridi, director industrial al Dacia – Lada (va coordona cele trei fabrici în care sunt produse mașinile celor două mărci, din România, Maroc și Rusia) și Antoine Gatignol, director de achiziții.
Renault deține la Dacia 99% din pachetul de acțiuni, iar constructorul autohton e obligat să-și îndeplinească propriile ținte în interiorul grupului. În România, activitatea Dacia va fi împărțită în două direcții diferite, producție și vânzări, ambele fiind coordonate de Mihai Bordeanu, care are două funcții diferite: Country Head Dacia și șef al vânzărilor Dacia pentru piețele din sud-estul Europei (România, Bulgaria și Moldova).
El se remarca recent cu o declarație cel puțin controversată la adresa celor care au făcut precomandă pentru Spring, primul model electric al mărcii autohtone. În contextul în care unii vor primi mașina abia anul viitor, Bordeanu era tranșant cu acest lucru. Dădea vina pe contextul extrem de volatil.
„Viața nu se termină pe 31 decembrie 2021, vom putea livra și în 2022. Unii o vor putea primi în ianuarie, în februarie sau în martie. Există o posibilitate.”
Mihai Bordeanu