07 apr. 2021 | 20:57

Românii, speriați de biometrie doar când vine vorba de buletin: studiu Mastercard cu concluzii surprinzătoare

ACTUALITATE
Românii, speriați de biometrie doar când vine vorba de buletin: studiu Mastercard cu concluzii surprinzătoare

Mastercard a venit cu un studiu surprinzător legat de metodele de autentificare a tranzacțiilor din online. Printre ele se numără și utilizarea biometriei.

Mastercard susține că volumul tranzacțiilor în mediul online începe să crească pe măsură ce piața de e-commerce crește și vine cu foarte multe alternative. De asemenea, biometria a început să fie lider detașat în topul preferințelor românilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor.

Compania arată că utilizarea biometriei pentru autorizarea plăților cu cardul online capătă tot mai multă tracțiune în România.

Mastercard, despre biometria în autorizarea plăților

Noile norme de securitate prevăzute de noua Directivă Europeană PSD2, care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacțiilor, facilitează acest lucru.

Conform studiului Mastercard referitor la percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online, desfășurat pe plan local, biometria este lider detașat în topul preferințelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor. 

49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS și parolă, 35% dintre respondenți optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionați alegând această alternativă.

Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. În același timp, din cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziție.

Stil de viață digital și conectat la noile tehnologii

În ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viață digital, tendință accelerată și de contextul actual, care a determinat modificări în comportamentul de consum, inclusiv în ceea ce privește modul în care aceștia plătesc pentru serviciile și produsele de care au nevoie.

Astfel, în prezent, aproape 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat în România.

56% dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată. Există, în continuare, și o preferință pentru plata cumpărăturilor online la livrare, 45% dintre români declarând că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului.

Comportamentul nu este generat, însă, de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier.