Degeaba nu-ți place un clip de pe YouTube: cât de inutil devine butonul de dislike
La fel ca Instagram sau Facebook, YouTube face o serie stufoasă de experimente, pe un public mai mult sau mai puțin restrâns, înainte de a lansa un update la scară largă.
La momentul de față, cea mai bună referință și singura după care îți poți forma rapid o opinie despre calitatea unui clip de pe YouTube ține de numărul de like-uri și dislike-uri de sub fereastra de redare. În teorie, numărul de vizionări poate fi perceput de asemenea ca un criteriu relevant, dar clipurile proaste pot de asemenea să devină virale, din motivul greșit.
Din păcate, cei de la YouTube au decis că butonul de dislike este o manifestare de ură, cel mai probabil. Din acest motiv, compania a decis să ascundă numărul de dislike-uri de la clipuri pentru un număr limitat de utilizatori, sub forma unui experiment. Testul va începe în următoarele săptămâni.
Fiind vorba de o schimbare atât de ciudată, este improbabil să încânte pe cineva, dar curiozitatea mea este alta. Cum îți vei manifesta feedback-ul din poziția de utilizator obișnuit față de această modificare a interfeței.
În noul design prezentat de companie, care va fi testat în perioada următoare, butonul de dislike va fi în continuare prezent pe ecran, dacă obții o satisfacție din a-l apăsa, dar nu se mai reflectă în nimic. Nu vei mai vedea numărătoare dislike-urilor.
Singurii care vor mai avea acces la acea informație sunt creatorii de conținut, dar nici ei nu o vor mai vedea în fereastra de redare a clipului, ci doar în secțiunea YouTube Studio din site.
Această schimbare nu a avut niciun fel de legătură cu utilizatorii de YouTube, ci doar cu creatorii de conținut care cad deseori victimă campaniilor agresive de dislike și ajung să sufere emoțional din acest motiv. Utilizatorii vor putea folosi în continuare butonul ca o manifestare de feedback și pentru a-și influența recomandările servite de algoritmul serviciului de streaming.