Păcăleală de 36 de milioane de dolari: a crezut că achiziționează cupru, dar a avut o surpriză
Un transport în valoare de 36 de milioane de dolari ar fi trebui să ajungă în urmă cu ceva timp în China. Compania care a contractat marfa a rămas însă șocată de produsul primit.
Conform datelor obținute de BBC, în urmă cu câteva luni, o companie a început negocierile pentru achiziția unei cantități masive de cupru. Cumpărătorul a fost Mercuria Energy Group cu sediul la Geneva, iar transportul ar fi trebuit să fie livrat în China. În momentul în care marfa a plecat din portul de plecare a fost efectuată plata, iar la destinație s-a sesizat frauda.
Este vorba de nu mai puțin de 10.000 de tone de blistere de cupru. Acestea au fost contractate și achitate, dar când a ajuns marfa în portul asiatic, s-a observat că toate containerele aveau la interior piatră vopsită. Fiind vorba de o sumă atât de mare și o cantitate semnificativă de mară, au existat numeroase inspecții și controale de securitate, dar acelea se pare că nu au fost suficient de atent efectuate.
Anul trecut, Mercuria a acceptat să cumpere blisterele de cupru, o formă impură a metalului, marfa urmând să fie livrată în China. Aproximativ 6.000 de tone au fost încărcate în 300 de containere, pe opt vase. Înainte ca încărcătura să plece către destinație, dintr-un port din Turcia, cuprul a fost schimbat cu piatră vopsită în culoarea metalului neprelucrat.
În mod previzibil, acum se încearcă recuperarea pagubei, având în vedere că fraudă este fără echivoc. În acest sens, au fost inițiate procese atât în tribunalele turcești, cât și din Marea Britanie. Furnizorul acuzat de fraudă este Bietsan Bakir. Deși poliția din teritoriu a reținut mai multe persoane în acest caz, banii sunt departe de a fi recuperați.
„A fost depusă o plângere de către cumpărător împotriva furnizorului și a doi intermediari”, a anunțat poliția din Turcia. „S-a stabilit că incidentul a fost rezultatul unei fraude realizate într-o manieră organizată”, au adăugat autoritățile din teritoriu.
În teorie, când o livrare de marfă nu ajunge la destinație, cum s-a întâmplat acum, cumpărătorul poate apela la firma de asigurare care a garantat transportul. Din păcate, la acest capitol au existat de asemenea probleme. Compania Mercuria a aflat că doar unul dintre cele șapte contracte folosite de furnizorul turc pentru asigurarea cuprului era real. Celelalte 6 au fost falsificate, realizate ”din condei”.