05 mart. 2021 | 17:37

YouTube se implică în tensiunile din Myanmar: ce a decis platforma

ACTUALITATE
YouTube se implică în tensiunile din Myanmar: ce a decis platforma

YouTube a decis să se implice în tensiunile din Myanmar și a luat poziție în legătură cu lovitura de stat din statul asiatic.

Lucrurile au fost complicate în ultima vreme în Myanmar și, așa cum se întâmplă în era digitală, internetul a jucat un rol uriaș. YouTube a decis să intervină în tensiunile de acolo și a luat o decizie referitoare la conturile canalelelor de televiziunie.

Platforma a înlăturat cinci conturi aparținând unor canale ale reţelelor de televiziune din Myanmar controlate de armată.

„Am eliminat mai multe canale şi am înlăturat câteva clipuri de pe YouTube în conformitate cu liniile directoare ale comunităţii noastre şi cu legile în vigoare”.

YouTube, reacția la tensiunile din Myanmar

Între canalele înlăturate se află şi cel al televiziunii de stat, MRTV, precum şi Myawaddy Media, deţinut de armată, MWD Variety şi MWD Myanmar, potrivit gigantului tehnologic.

Contextul politici din Myanmar e extrem de controversat.

Pe 1 februarie, armata din Myanmar a preluat puterea în ţară, după ce a acuzat că alegerile din luna noiembrie au fost fraudate. Liderul de factor Aung San Suu Kyi a fost reţinut, la fel şi mai mulţi oficiali. De mai bine de o lună, au loc proteste ample, soldate de cele mai multe ori cu violenţe. Aproximativ 20 de oameni au fost ucişi în timpul demonstraţiilor.

Thomas Andrews, reprezentant ONU pentru drepturile omului în Myanmar, a îndemnat Consiliul de Securitate – care se va întâlni vineri pentru a discuta situaţia – să impună juntei un embargo global şi sancţiuni economice. Într-un raport întocmit de el este cerut ca statele să impună sancţiuni asupra Myanmar Oil and Gas Enterprise, controlată acum de armată şi care reprezintă cea mai mare sursă de venit.

Marile platforme de socializare au început să joace un rol tot mai important în tensiunile socio-politice care apar pe tot globul. Puterea lor, folosită bine sau nu, s-a văzut pentru prima dată la scare mare la alegerile prezidențiale din SUA, din 2016, în urma cărora Donald Trump a ajuns pentru prima data președinte al Americii.

Scandalul Cambridge Analytica din jurul Facebook a arătat, de asemenea, câtă forță pot avea giganții digitali dacă nu iau măsuri drastice pentru protecția utilizatorilor și stoparea fenomenului fake-news.