Mare atenție la electronice și electrocasnice. Eticheta care te ajută enorm să economisești bani
Principalul lucru care te interesează când îți cumperi electrocasnice este clasa energetică din care fac parte, ca să vezi cât o să plătești la curent. Ei bine, aflăm astăzi că etichetele de eficiență energetică s-au schimbat începând cu 1 ianuarie 2021 .
Acest lucru vine ca urmare a unei noi directive Europene, valabilă și în România. Suntem obișnuiți cu scara de măsurare a eficienței energetice actuale a echipamentelor electronice și electrocasnice.
Acestea merg de la G (cel mai puțin eficient) la A+++, reprezentând nivelul superior de eficiență. În viitor, produsele vor fi etichetate pe o nouă scară, actualizată și mai clară, pornind de la eficiența maximă (A) la eficiența minimă (G). Pentru această “reclasificare” sunt vizate cinci grupe de aparate electrocasnice: mașinile de spălat vase, rufe și de uscat rufe. Apoi, frigiderele, inclusiv aparatele frigorifice pentru depozitarea vinului. De asemenea, lămpile, afișajele electronice, inclusiv televizoarele, monitoarele și afișajele digitale cu rol de semnalizare.
Plătești mai puțin la consumul de electrocasnice dacă urmărești această etichetă
Astfel, eticheta energetică pe care o cunoaștem cu toții a fost introdusă în UE în anul 1995. De atunci, au fost făcute mari progrese având în vedere cerințele de proiectare ecologică. Astfel, au apărut clasele A+, A++ sau chiar A+++.
Noua etichetă energetică își propune acum să simplifice acest sistem pentru produsele enumerate mai sus. Astfel, pe noua scară de măsurare, s-ar putea să găsim electronice din clasa actuală „A” sau „A+” în clasele inferioare (E, F, G). De asemenea, noua etichetă energetică este prevăzută cu un cod QR.
Astfel, cumpărătorii pot scana codul QR cu camera telefonului și vor fi redirecționați spre Registrul European de Produse pentru Etichetare Energetică (EPREL). Acest site conține informații suplimentare despre produsele electronice și electrocasnice.. Astfel, baza de date digitală permite, pe lângă creșterea transparenței și simplificarea supravegherii pieței de către autoritățile naționale.
Potrivit Comisiei Europene, această reviziuire va aduce beneficii atât pentru consumatori, cât și pentru societate. Datorită unor informații mai clare cu privire la eficiența din punct de vedere energetic a produselor, consumatorii pot economisi în medie 15 euro pe an.
De asemenea această mișcare va deschide calea pentru a fi inventate și dezvoltate noi produse, mai eficiente din punct de vedere energetic. Companiile mari precum LG, Samsung, Beko, Bosch, Arctic deja au început să lanseze campanii de informare cu privire la noua etichetă.