Cifrele care-ți arată că nimeni nu o să renunțe la Facebook curând, în ciuda scandalurilor
Facebook rezistă extrem de bine în fața scandalurilor, iar compania lui Mark Zuckerberg demonstrează, încă o dată, că nimic nu o poate doborî.
Facebook a venit cu rezultatele financiare pe ultimul trimestru al anului trecut, iar cifrele arată că totul merge foarte bine. Compania lui Mark Zuckerberg a atacat extrem de agresiv piața de e-commerce și asta se vede.
Facebook a obţinut venituri peste aşteptările analiştilor în trimestrul patru. Motivul e simplu: cheltuielile companiilor pentru publicitate în mediul online au crescut, iar rețeaua de socializare a profitat din plin de asta.
Facebook, pe cai mari
Rezultatele arată implicarea Facebook în zona de e-commerce, prin diversele mișcări făcute de rețea. Instagram Shopping Facebook Marketplace sunt doar două instrumente care au ținut utilizatorii captivi acolo și i-au făcut să cumpere bunuri și servicii direct din funcțiile care le-au fost puse la dispoziție de Zuckerberg în interiorul platformelor.
Compania a mai lansat o serie de produse de comerţ electronic, cum ar fi Facebook Pay şi Facebook Shops, care permit achiziţiile prin aplicaţie de-a lungul unei suite de aplicaţii ale companiei, inclusiv prin intermediul Instagram şi WhatsApp. Numărul utilizatorilor activi lunari a urcat cu 12%, la 2,8 miliarde, peste nivelul de 2,75 de miliarde anticipat de analişti.
Iar la capitolul bani, Facebook stă cum nu se poate mai bine.
Veniturile totale, care includ în mare parte veniturile din publicitate, au avansat de la 21,08 miliarde de dolari în urmă cu un an la 28,07 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat pe 31 decembrie. Analiştii anticipau în medie venituri trimestriale de 26,44 de miliarde de dolari, potrivit datelor IBES ale firmei Refinitiv.
Profitul net a atins 11,22 miliarde de dolari, respectiv 3,88 dolari pe acşiune, comparativ cu 7,35 de miliarde de dolari, sau 2,56 de dolari pe acţiune, în urmă cu un an.
Compania, neafectată de scandaluri
Facebook s-a confruntat cu mai multe scandaluri în ultimii ani, dar de fiecare dată a reușit să rămână în picioare. Mulți utilizatori s-au plâns de faptul că rețeaua le tranzacționează datele și că politica de confidențialitate, în realitate, e doar praf în ochi. Numai că majoritatea acestor nemulțumiri s-au viralizat, paradoxal, pe Facebook.
Recent, compania căuta să facă un joc de imagine și să transmită, cumva, că își va schimba politicile. Un memo intern arată că Facebook s-ar pregăti de o mare schimbare, una care, teoretic, ar trebui să aducă mai multă grijă față de datele utilizatorilor. Mesajul e semnat de vicepreședintele Facebook – Andrew Bosworth.
În mesajul intern, vicepreședintele companiei le transmite angajaților că urmează niște schimbări și că modul de funcționare din prezent nu se mai pretează intereselor utilizatorilor. Acolo, Bosworth le vorbește angajaților despre “The Big Shift” și le cere să pună pe primul plan confidențialitatea datelor utilizatorilor, chiar dacă acest lucru poate însemna o experiență mai puțin plăcută pentru ei.
Reprezentantul companiei arată că așteptările publicului sunt altele și că e nevoie de o schimbare. Pe scurt, el susține că Facebook ar trebuie să fie percepută drept platforma care nu colectează, nu folosește și nu stochează datele utilizatorilor.
Poate fi doar un joc de imagine și nimic mai mult. Pentru că dacă ar fi puse în practică aceste noi planuri, atunci ar fi vorba despre o schimbare a strategiei de business, adică fix acea strategie care a dus la cifrele pe care le-am menționat mai sus.
Greu de crezut că rețeaua va schimba ceva.