26 ian. 2021 | 17:43

Prima baterie cu hidrogen din lume care îți poate alimenta și casa

ACTUALITATE
Prima baterie cu hidrogen din lume care îți poate alimenta și casa

Compania australiană de energie Lavo provoacă compania Tesla cu un sistem de stocare al bateriilor care nu se bazează deloc pe bateriile convenționale. Compania a folosit, în schimb, pentru combustibil, hidrogenul, pentru a crea această baterie.

Pentru ambele sisteme, ideea este de a absorbi orice exces de energie generat prin sistemele de energie solară sau eoliană, precum și de a furniza o rație de energie de urgență în cazul în care rețeaua eșuează vreodată, conform New Atlas.

Cum poate fi folosită această baterie cu hidrogen

Bateria masivă a lui Lavo, pe care o numește Sistemul de Stocare a Energiei Verzi, este din punct de vedere tehnic o unitate de electroliză care poate genera hidrogen din apă, îl poate stoca și apoi îl poate transforma în electricitate folosind o celulă de combustibil, la fel ca un vehicul cu hidrogen.

Datorită capacității sale masive de 40 de kilowați-oră, bateria Lavo are de aproape trei ori capacitatea actualului generator Tesla Powerwall 2. Este multă energie pentru a alimenta o casă obișnuită timp de două zile consecutive. Și o lovitură puternică în domeniul acesta al industriei.

Lavo spune că sistemul său va dura mai mult decât bateriile cu litiu datorită utilizării hidrogenului gazos, în detrimentul substanțelor chimice dintr-o baterie convențională. Este, de asemenea, mai ecologic din punct de vedere tehnic, deoarece nu folosește la fel de multe metale.

Dar apoi există și șansa de incendiu sau, în cel mai rău caz, de o explozie de tip Hindenburg. Lavo spune că orice scurgeri se vor dispersa rapid, însă, făcându-l „inerent nu mai periculos decât alți combustibili convenționali precum benzina sau gazul natural”, așa cum scrie compania în FAQ.

Dezavantajul este că există ineficiențe implicate în stocarea hidrogenului gazos și apoi transformarea acestuia în electricitate. Lavo spune că „eficiența sa dus-întors este peste 50%”, cu mult sub eficiența medie a sistemului normal de baterii litiu-ion.

Un alt dezavantaj ar fi că sistemul costă destul de mult. Sistemul de stocare al energiei costă aproximativ 26.900 de dolari, mai mult de trei Tesla Powerwall 2 în Australia.