Compania cu fabrici în România care anunță concedieri masive: de ce contează pentru industria auto
O companie cu care majoritatea producătorilor auto lucrează și care are fabrici și-n România anunță concedieri masive.
Michelin, unul dintre marii producători de anvelope la nivel mondial, anunță restructurări. După un an greu, marcat de pandemie, compania a decis să-și revizuiască strategiile și să facă ceva restructurări. A anunțat concedieri masive.
Nu se știe deocamdată care-s angajații care-și vor pierde locul de muncă și nici din ce țări provin aceștia. Deocamdată, nu se vorbește de închiderea de uzine.
Michelin, companie cu fabrici în România, anunță concedieri
Producătorul francez de anvelope Michelin a anunţat că va reduce până la 2.300 de locuri de muncă pe parcursul a trei ani ca parte a unui nou plan de simplificare şi competitivitate. Insistă, însă, că nu are în plan, deocamdată, închideri de uzine. Reducerile de locuri de muncă echivalează cu aproape 2% din forţa de muncă globală, conform Mediafax.
Michelin a declarat că măsurile vor afecta până la 1.100 de posturi în birouri şi 1.200 de locuri de muncă în fabrici, subliniind că aproape 60% din reducerile de locuri de muncă se vor baza pe scheme voluntare de pensionare anticipată.
În România, gigantul producător de anvelope are trei uzine – două la Zalău şi una în Floreşti, dar şi o reţea de distribuţie. Nu e clar deocamdată dacă vor fi vizați și angajații de la noi din țară. Decizia are legătură cu criza generată de pandemia de coronavirus, care a afectat în mod direct și industria auto.
Toți marii producători au avut de suferit și, pe cale de consecință, și furnizorii lor. Francezii de la Michelin vând anvelope către mulți producători cunoscuți și, dacă clienții lor nu au susținut producția, atunci lucrurile au mers spre rău. Printre marii producători cu care lucrează Michelin se numără și General Motors. În 2019, spre exemplu, francezii anunțau că au dezvoltat, în colaborare cu GM, o anvelopă denumită UPTIS sau „unique puncture-proof tire system” care nu funcționează cu aer.
Aceste anvelope fără aer au fost testate deja pe mașinile electrice Chevrolet Bolt de la GM. Dacă totul merge conform planului, astfel de anvelope ar putea fi instalate pe automobile din 2024.