Uber strânge cureaua în vremuri de criză: de ce își vinde divizia de mașini autonome
Uber e o companie de ride-sharing care suferă un pic de pe urma crizei. Măsurile de tip lockdown au lovit business-ul, așa că americanii caută să facă rost de ceva bani.
Uber a prevăzut că viitorul e reprezentat de mașini autonome, așa că a investit într-o divizie care să se ocupe fix de asta. Părea un plan ambițios, dar care putea să ajute enorm compania, în condițiile în care venea și cu servicii de ride-sharing, dar mai avea și propria flotă pe care o putea folosi în unele zone.
Criza sanitară, însă, a cam dat lucrurile peste cap.
Așa că Uber a decis să vândă divizia de mașini autonome startup-ului Aurora. Nu și-a luat, însă, definitiv mâna de pe acest business, pentru că înțelegerea prevede și o investiție din partea Uber extrem de substanțială.
Uber vinde divizia de mașini autonome, dar nu în orice condiții
Uber și-a vândut divizia către cei de la Aurora, dar a decis să ofere și finanţare de 400 de milioane de dolari. E o practică des întâlnită în astfel de tranzacții, dacă nu vrei să cedezi în mod total ceea ce ai construit în ani. O tranzacţie asemănătoare a avut loc în primăvara acestui an când startup-ul american de transport cu trotinete electrice Lime a preluat producătorul de biciclete electrice JUMP de la Uber, după o finanţare de 170 de milioane, printre investitori numărându-se chiar Uber.
Divizia de maşini autonome a adus anul trecut venituri 42 de milioane de dolari , dar a contribuit semnificativ la pierderile de jumătate de miliard de dolari înregistrate de Uber anul trecut. De asemenea, pentru a putea susţine divizia de maşini autonome Uber a vândut anul trecut participaţii în valoare de 1 miliard de dolari pe care le deţinea la Toyota şi SoftBank.
Aurora va prelua prin această tranzacţie şi cei 1.200 de angajaţi ai diviziei Uber, care se vor alătură celor 600 de angajaţi ai startup-ului evaluat anul trecut la 2,5 miliarde de dolari.