Atenție, șoferi: dezastru pentru mașinile pe benzină și motorină. Se întâmplă cu Euro 7
Uniunea Europeană se pregătește să vină cu noi reguli dure impuse producătorilor, odată cu adoptarea normei de poluare Euro 7. Iată ce înseamnă asta pentru constructori și cu ce modele de mașini ar trebui să vină pe piață.
UE pregătește noi reguli dure, în contextul în care poluare provocată de mașinile clasice pe benzină și motorină reprezintă o mare problemă în tot spațiul comunitar. Astfel, constructorii vor trebui să se conformeze și să-și adapteze modelele scoase pe piață conform cerințelor. Asta înseamnă, între altele, că pe termen lung mașinile pe benzină și motorină vor dispărea.
Odată cu adoptarea normei de poluare Euro 7, lucrurile se schimbă radical.
Ce e norma de poluare Euro 7
Noua normă de poluare înseamnă, de fapt, restricții și mai dur și s-ar putea ajunge în situația în care producătorii vor fi nevoiți să electrifice tot. Sigur că până la adoptarea acestei norme de poluare mai sunt patru ani. Dar pașii sunt grăbiți spre acea direcție. Norma de poluare Euro 7 va intra în vigoare în 2025 și va obliga indirect producătorii să recurgă la hibridizarea completă a gamei.
Recent, Comisia Europeană (CE) a solicitat un studiu privind emisiile de noxe actuale, iar rezultatul indică valori ale emisiilor (obținute prin teste în condiții de trafic real) de 2,1 ori mai mari decât cele rezultate din testele WLTP. Pentru Euro 7, Comisia Europeană își propune ca aceste două rezultate să aibă valori similare.
Testarea în condiții reale de trafic (Real-Driving Emissions, sau RDE) va fi, de asemenea, standardizată, dar va avea loc într-un mediu care să simuleze cât mai bine drumurile publice. Cu toate că nu interzic producătorilor să mai vândă motorizări clasice, non-electrificate, noua cerință îi va obliga să recurgă la hibridizarea gamei, fie și prin versiuni mild hybrid.
Până atunci, de la 1 ianaurie 2021 intră în vigoare norma de poluare Euro 6 (6d). Pentru a se încadra, o mașină va trebui să aibă valori RDE de maximum 1,5 ori mai mari decât cele obținute în testele WLTP.