Cele mai importante reguli ca să eviți fraudele infractorilor online
Poate că cea mai mare problemă cu adresele de mail este numărul ridicol de e-mailuri spam pe care le primești în fiecare zi. Iar serviciile de mail, deși ar trebui să poată repera mailurile spam și să le marcheze automat, nu pot face față întotdeauna la e-mailurile promoționale constante pe care le tot primeșți.
Deci, ce faci atunci când filtrul de spam eșuează? Ei bine, poți oricând să ștergi în mod constant e-mailurile, dar atunci când companiile le trimit neîncetat, asta poate însemna multă muncă.
Ceea ce poți face, în acest caz, este să blochezi complet expeditorul, ceea ce presupune că nu vei mai putea primi niciun email de la respectivul expeditor.
Pe lângă blocarea mailurilor, poți raporta și tentative de spam și phishing. Acest lucru ajută Google să învețe, astfel încât atât tu, cât și ceilalți să fiți salvați de chinul mailurilor nedorite.
Iată cum poți bloca emailurile din Gmail, de pe desktop sau din aplicația mobilă.
Cum blochezi emailurile de pe Gmail pe un computer
1. Caută emailul de la expeditorul pe care vrei să-l blochezi și deschide-l.
2. În colțul din dreapta sus al emailului, apasă pe cele trei puncte pentru a afișa meniul “Mai multe”.
3. În meniul drop-down, apasă pe opțiunea “Raportați phishing”, dacă vrei să raportezi mailul ca fiind spam sau tentativă de phishing.
Dacă vrei să blochezi expeditorul, apasă pe opțiunea “Blochează”, unde va trebui să intoroduci adresa de e-mail a expeditorului pe care vrei să-l blochezi.
4. Apasă pe OK pentru a confirma că doriți ca toate emailurile viitoare de la acel expeditor să fie trimise direct în folderul de spam.
Cum blochezi emailurile pe Gmail pe un dispozitiv mobil
1. Deschide un email de la expeditorul pe care vrei să-l blochezi.
2. Pentru a raporta, apasă pe cele trei puncte din colțul din dreapta sus al ecranului pentru a deschide meniul.
3. În meniul pop-up, atingeți “Raportați spam”.
4. Pentru a bloca, apasă pe cele trei puncte din dreapta numelui și adresei expeditorului.
5. În meniul pop-up, apasă pe opțiunea “Blocare” și introdu numele expeditorului.
De acum înainte, toate emailurile viitoare de la acest expeditor vor merge direct în folderul de spam, cu excepția cazului în care le deblochezi.