29 oct. 2020 | 16:13

Se întâmplă pe WhatsApp pentru milioane de oameni: mare atenție la această schimbare fără precedent

CHESTII
Se întâmplă pe WhatsApp pentru milioane de oameni: mare atenție la această schimbare fără precedent

După ce WhatsApp și-a câștigat renumele de cel mai utilizat serviciu de mesagerie, cu peste două miliarde de utilizatori, WhatsApp devine și cea mai utilizată platformă pentru școala online.

Potrivit unui sondaj realizat de ASER Center, s-a constatat că WhatsApp este mijlocul cel mai frecvent utilizat pentru a trimite materialele de învățare elevilor în timpul perioadei de carantină.

Educația la distanță pe WhatsApp

În primul său sondaj telefonic realizat în luna septembrie a acestui an, ASER a explorat furnizarea și accesul la mecanisme, materiale și activități de educație la distanță pentru copiii din India rurală și modalitățile prin care copiii și familiile se descurcă cu școala de la distanță.

“În general, aproximativ o treime din copiii înscriși au primit o formă sau alta de materiale de învățare de la profesorii lor în săptămâna precedentă sondajului”, a spus ASER într-un comunicat.

“Această proporție a fost mai mare în clasele superioare decât în ​​cele inferioare; și mai mare în rândul elevilor din școlile private decât în ​​școlile guvernamentale”, se adaugă în declarație.

“Indiferent de tipul școlii, WhatsApp a fost cel mai frecvent mediu prin care au fost primite task-uri și materiale. Cu toate acestea, această proporție a fost mult mai mare în rândul copiilor din școlile private (87,2%) decât cei din școlile guvernamentale (67,3%)”, a adăugat aceasta.

Educație prin WhatsApp sau deloc

Conform raportului, aproximativ 31,8% din copiii din școlile guvernamentale au primit unele materiale prin contact personal cu profesorii și în școlile private.

Raportul arată în continuare că există state în care doar mai puțin de un sfert din toți copiii au primit materiale educaționale. Aceste state includ Rajasthan (21,5%), Uttar Pradesh (21%) și Bihar.

O diferență majoră vizibilă în funcție de tipul de școală este că copiii din școlile private aveau mult mai multe șanse să aibă acces la resurse online decât cei din școlile guvernamentale, se arată în raport.

Studiul ASER 2020 a acoperit 26 de state și patru teritorii ale Uniunii și a înregistrat poveștile unui total de 52.227 de gospodării și 59.251 de copii din grupa de vârstă de 5-16 ani, precum și a cadrelor didactice sau a directorilor din 8.963 de școli guvernamentale care oferă studii pentru clase primare.

Potrivit ASER, trebuie dezvoltate modalități eficiente de învățare “hibridă”, care combină predarea-învățarea tradițională cu modalități mai noi de învățare.