Veste cumplită pentru șoferii din România: nu vor mai putea cumpăra aceste modele de mașini
Industria auto e într-o dinamică permanentă, schimbări cerute atât de vremurile pe care le trăim, dar și de preferințele clienților. Șoferii din România, spre exemplu, trebuie să se pregătească pentru situația în care nu vor mai putea cumpăra aceste modele de mașini.
În toată lumea, poluarea reprezintă o problemă majoră, iar producătorii auto au fost presați să vină cu soluții. Mașinile cu motoare clasice sunt considerate o sursă de poluare, așa că industria trebuie să vină cu modele prietenoase cu mediul. Asta înseamnă că motoarele pe benzină și motorină au zilele numărate.
Mari producători au început deja să renunțe la diesel.
Și, ca să-ți dai seama, cât de stringentă e problema, inclusiv Dacia a renunțat aceste motorizări odată cu cele noi trei modele pregătite să fie puse pe piață anul viitor. E vorba de noile generații Logan, Sandero și Stepway.
Șoferii din România nu vor mai putea cumpăra aceste modele și cu motorizare diesel
Dacia s-a aliniat tendinței odată cu prezentarea celor trei noi modele. Astfel, a renunțat la motoarele diesel și oferă doar propulsorul de un litru, în trei cilindri, cu două versiuni: benzină – 90 de cai şi GPL – 100 de cai. Este direcția cu care vine și compania-mamă Renault.
Francezii nu mai vin cu motorizări diesel pentru modelele Clio, Captur și Kadjar începând din 1 ianuarie 2021, ca urmare a noilor norme de poluare din Uniunea Europeană. Ceea ce înseamnă că nici noul model Renault Arkana nu va avea un motor diesel.
Un alt producător care renunță definitiv la diesel este Mazda. Mazda 6 va putea fi cumpărată, începând de anul viitor, doar cu motoare pe benzină. Dispare astfel de la japonezi motorul diesel de 2.2 litri și 184 de cai putere. Astfel de schimbări pot fi observate chiar și la producătorii premium.
Dispar motoarele diesel și de pe modele precum – Bentley Bentayga, Fiat 500X, Mitsubishi ASX, Mitsubishi Outlander, Porsche Macan, Porsche Cayenne, Skoda Fabia, Suzuki Vitara, Toyota Avensis și RAV4 și Volvo S60. E drept și că cererea e scăzută.
Iată ce spun, spre exemplu, datele APIA: înmatriculările de mașini noi diesel din România sunt undeva la 25% din piață, continuă să scadă spre acest prag. De cealaltă parte, cele pe benzină s-au dus la peste 65% din noile achiziții. Mașinile noi cu alte tipuri de propulsie, cum ar fi electricele, hibrid și GPL reprezintă puțin peste 6% din vânzările de mașini noi.