05 oct. 2020 | 18:05

Cum poți folosi o imprimantă 3D să fabrici ciocolată acasă

ACTUALITATE
Cum poți folosi o imprimantă 3D să fabrici ciocolată acasă

Dacă vrei să dezvolți un model de afaceri inteligent, te gândești că ai neapărată nevoie de strategii complicate și tehnologii de ultimă generație pe care le înțelegi cu greu. Însă lucrurile nu trebuie să fie întotdeauna atât de dificile.

Evan Weinstein, fondatorul startup-ului din Philadelphia, Cocoa Press, care produce o imprimantă 3D pentru ciocolată, nu a avut nevoie de strategii complexe.

Dar tânărul fondator a fost fascinat de tehnologiile de imprimare 3D și a căutat o modalitate de a avansa tehnologia. A încercat să îndulcească procesul, așa că a îmbinat afacerea cu ciocolata.

În întreaga lume, ciocolata era o industrie de 130,5 miliarde de dolari în 2019, potrivit unui raport al GrandView Research, iar Weinstein crede că imprimantele sale pot ajuta pasionații de ciocolată să “muște” din acea piață.

Cum a ajuns să creeze o imprimantă de ciocolată?

Imprimanta 3D de ciocolată a început ca proiect de licență.

Cu câteva subvenții de la Universitatea din Pennsylvania și finanțare din partea Pennovation Accelerator, Weinstein a început să construiască cu seriozitate, iar compania este acum gata să primească pre-comenzi pentru imprimanta sa de 5.500 de dolari.

Există și concurență, însă. Acum cinci ani, nimeni altul decât cel mai faimos ciocolatier din Pennsylvania, Hersheys, și-a încercat norocul cu o imprimantă 3D cu ciocolată.

Compania și-a prezentat noua tehnologie în faza tehnică la mai multe demonstrații, dar proiectul s-a topit sub strălucirea dură a realităților economice irealizabile.

Weinstein a vorbit de fapt cu oamenii Hersheys și consideră că produsul său poate fi o propunere mai potrivită pentru consumatori și companii.

“Nu au ajuns niciodată să creeze o imprimantă care să se vândă”, a spus Weinstein. “Am reușit să intru în legătură cu Hershey pentru că sunt principalii sponsori ai Centrului Pennovation. Au spus că limitările de atunci erau limitări tehnice, dar feedback-ul clienților pe care l-au primit a fost cu adevărat pozitiv.”

Asta înseamnă că, din câte știe Weinstein, compania sa este unica firmă de tipărit ciocolată din S.U.A.

Model de afaceri dulce

Weinstein intenționează ca Cocoa Press să devină un magazin de ciocolată all-in-one, unde clienții pot cumpăra imprimanta și ciocolata de la companie și apoi să le facă singuri. Există chiar planuri de a lucra cu câțiva producători de boabe de cacao pentru a distribui ciocolate proprii de origine unică.

Magazinele de ciocolată pot cheltui aproximativ 57.000 de dolari pentru a cumpăra echipamentul de care au nevoie, estimează Weinstein, iar la 5.500 de dolari, Cocoa Press începe să arate ca o afacere.

Weinstein se așteaptă să livreze imprimantele până la jumătatea anului viitor și va lansa precomenzi pe 10 octombrie.

Tânărul antreprenor estimează că piața produselor confecționate imprimate 3D ar fi o industrie de jumătate de miliard de dolari la nivel mondial, dar acest lucru nu ținea cont de ciocolată, întrucât, până acum, era prea dificil de creat o mașinărie economică de fabricare sau printare a ciocolatei.