17 sept. 2020 | 17:42

Volkswagen caută să scape de o marcă premium: de ce vrea să vândă Bugatti

ACTUALITATE
Volkswagen caută să scape de o marcă premium: de ce vrea să vândă Bugatti

Volkswagen e cel mai mare producător auto la nivel mondial și are nu mai puțin de 12 mărci în portofoliu. Numai că ar vrea să-și regândească un pic strategia și să scape de marca premium Bugatti.

Volkswagen acoperă mai toate nevoile pe care le au consumatorii pasionații de mașini și nu numai. Are nu mai puțin de 12 mărci în portofoliul și-ți oferă de la mașini de oraș până la modele de teren, motociclete și chiar camioane de mari dimensiuni. Printre mărcile germanilor se numără și Bugatti, marcă premium pentru care unii scot din buzunar sute de mii de euro.

Numai că producătorul ar vrea să renunțe la ea și presa internațională scrie că ar fi găsit și un cumpărător interesat: e vorba de omul de afaceri croat Mate Rimac. Vânzarea către Rimac va fi discutată chiar anul acesta de Consiliul de Administrație al Volkswagen, potrivit unor surse.

Volkswagen vrea să vândă Bucatti

Nu e greu de înțeles de ce afaceristul Rimac ar vrea Bugati. El a dezvoltat o platformă pentru vehicule electrice, pe care o furnizează și altor producători auto, inclusiv Automobili Pininfarina. Mai mult, Porsche, subsidiara Volkswagen, deține o participație în compania sa.

Deocamdată, niciuna dintre părți n-a oferit un punct de vedere pe acest subiect.

Odată cu această vânzare, VW caută, probabil, să scape de mărcile neprofitabile, într-un context dificil pentru industria auto, lovită puternic de pandemie. Pe primul semestru, constructorul german a înregistrat pierderi, înainte de taxe, de 1,4 miliarde de euro, faţă de un profit, înainte de taxe, de 9,6 miliarde de euro în primul semestru din 2019. Veniturile au scăzut cu 23%, la 96 miliarde de euro.

Portofoliul grupului Volkswagen, cum spuneam, este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. Dacă vinde Bugatti, nu înseamnă că germanii rămân fără mărci premium. Bentley și Lamborghini sunt, deocamdată, tot acolo.